Dyrektor szkoły wyznacza kierownika i opiekunów wycieczki spośród pracowników pedagogicznych szkoły – to jedna z ważniejszych zmian, która weszła w życie wraz z nowym rozporządzeniem w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki. W tym roku szkolnym przewidziano jednak możliwość wyznaczenia na kierownika także inną niż pedagogiczną osobę pełnoletnią.
W nowym rozporządzeniu odstąpiono od możliwości sprawowania funkcji kierownika wycieczki przez inną osobę niebędącą pracownikiem pedagogicznym szkoły. Dotychczasową możliwość wyznaczenia przez dyrektora szkoły innej osoby spełniającej określone warunki (tj. osoby, która ma ukończony kurs dla kierowników wycieczek szkolnych, posiadanie stopnia instruktora harcerskiego oraz uprawnień przewodnika turystycznego, przodownika, instruktora turystyki kwalifikowanej pilota wycieczek, stopień trenera lub instruktora odpowiedniej dyscypliny sportu) uchylono, gdyż brak jest obecnie stosownych uregulowań w obowiązujących przepisach.
W roku szkolnym 2017/2018 dyrektor szkoły może wyznaczyć na kierownika wycieczki także inną niż pracownik pedagogiczny szkoły osobę pełnoletnią, która posiada przygotowanie odpowiednie do realizacji zadań kierownika wycieczki, w tym zapewnienia bezpieczeństwa uczniom (§ 13 ww. rozporządzenia).
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń