Resort edukacji zapowiada reformę, która obejmie m.in. poradnie psychologiczno-pedagogiczne i szkoły specjalne. Założenia reformy zostały ujęte w dokumencie „Edukacja dla wszystkich – ramy rozwiązań legislacyjno-organizacyjnych na rzecz wysokiej jakości kształcenia włączającego dla wszystkich osób uczących się”. Dokument ten został jednoznacznie negatywnie zaopiniowany przez ZNP.
Prezydium Zarządu Głównego ZNP, po uwzględnieniu zastrzeżeń praktyków, rodziców i partnerów społecznych, domaga się wstrzymania prac nad projektem. W ocenie władz związkowych planowane zmiany wywołują kontrowersje i niepokój o rozwój i warunki kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Obawy dotyczą również ryzyka utraty uprawnień nauczycieli wynikających z Karty Nauczyciela.
W ocenie ZNP utrzymujący się stan zagrożenia epidemicznego nie sprzyja wdrażaniu tak poważnej reformy oświaty. Poza tym, jak wskazano, poprzednie zmiany doprowadziły do znacznego pogorszenia warunków kształcenia dzieci i młodzieży (liczne klasy, dwuzmianowość, braki kadrowe).
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń