W odpowiedzi na interpelację poselską resort edukacji zapowiada, że ponownie zajmie się tematem odbiurokratyzowania szkół. W związku z tym dyrektorzy i organy prowadzące otrzymały zestawienia dokumentacji szkolnej z sugestią jej zredukowania.
W 2022 r. wprowadzono zmiany w zakresie nadzoru pedagogicznego polegające na wyeliminowaniu dwóch form nadzoru pedagogicznego: ewaluacji i monitorowania. Zmiana ta miała zmniejszyć obciążenie pracą związaną z przygotowaniem i udziałem nauczycieli w niektórych formach nadzoru pedagogicznego, inną niż prowadzenie zajęć z uczniami. To jednak nie wystarczy.
Resort edukacji zapowiedział przeprowadzenie analizy przepisów dotyczących sposobu i zakresu dokumentowania pracy szkół i placówek oświatowych. W związku z tym na tapecie znów pojawia się temat odbiurokratyzowania szkół i placówek.
Odnosząc się do aktualnego stanu prawnego, Ministerstwo Edukacji Narodowej wskazuje, że obowiązki związane z dokumentowaniem działań szkoły i nauczycieli powinny być nakładane na szkoły i ich pracowników racjonalnie, tylko w koniecznym zakresie.
Z tego względu resort przekazał dyrektorom szkół i organom prowadzącym zestawienie przykładów dotyczących tworzenia w szkołach dokumentacji nieprzewidzianej w przepisach. Zasugerował też, by dyrektorzy szkół i nauczyciele samodzielnie zweryfikowali konieczność dalszego tworzenia takich dokumentów.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń