Rzecznik Praw Dziecka wystąpił do Minister Edukacji Narodowej w sprawie nierównego traktowania dzieci startujących w konkursach przedmiotowych organizowanych przez kuratorów oświaty. Z danych wynika, że konkursy te nie przewidują zróżnicowania programowego w przypadku uczniów klas III gimnazjów i uczniów VIII klas.
Stworzenie odpowiednich możliwości uczniom do udziału w konkursach przedmiotowych jest bardzo ważnym czynnikiem motywującym ich do rozwijania indywidualnych zainteresowań, zdolności i pasji. Z uwagi na znaczenie statusu finalisty i laureata w tych konkursach z punktu widzenia zasad rekrutacji do szkół ponadpodstawowych, są one okazją do zwiększenia szans na sukces w procesie rekrutacji do szkół ponadpodstawowych.
Jak zwraca uwagę Marek Michalak „[...] szanse ósmoklasistów na awansowanie do kolejnych etapów konkursu i uzyskanie statusu laureata bądź finalisty zostały pomniejszone. Uczniowie ci są zatem w gorszym położeniu niż ich koleżanki i koledzy z ostatniej klasy gimnazjum. [...] Dlatego konieczne jest zapewnienie równych szans wszystkim uczestnikom tych przedsięwzięć, poprzez m.in. uwzględnienie różnic programowych w toku edukacji przebiegającej obecnie dwutorowo – zgodnie z dawnym systemem i tym po reformie”.
Źródło:
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń