Analizując wyniki badań kompetencji językowych polskich uczniów oraz ich zróżnicowania, biorąc pod uwagę obszary miejskie i wiejskie, MEN zamierza uruchomić projekt wspierający nauczanie języków obcych, zwłaszcza na obszarach defaworyzowanych. Na ten cel zostanie przeznaczonych 60 milionów złotych.
Minister Edukacji Narodowej przedstawiła koncepcję nowego projektu w ramach Priorytetu III PO KL, na który zostanie przeznaczonych ok. 60 milionów złotych. Pieniądze mają być skierowane na działania zwiększające kompetencje nauczycieli języków obcych, pracujących na terenach defaworyzowanych, w tym na terenach wiejskich.
W ministerstwie przygotowywane są też założenia budowy systemu wspomagania szkół i placówek, który będzie funkcjonować na potrzeby szkoły i wykorzystywać potencjał instytucji okołoszkolnych oraz potencjał nauczycieli. Ministerstwo stoi na stanowisku, że wspomaganie winno rozpoczynać się od kompleksowej diagnozy sytuacji szkoły. Diagnoza ta będzie obejmować w szczególności wyniki ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej placówki oraz wyniki sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych. To w długofalowej perspektywie pozwoli na efektywne zwalczanie pogłębiania się nierówności pomiędzy szkołami poprzez indywidualne podejście do każdej z nich. Budowę systemu poprzedzi pilotaż realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół” w 2012 roku.
Więcej o przyczynach różnic pomiędzy wynikamy egzaminu gimnazjalnego uczniów w polskich gimnazjach można przeczytać w komentarzu Macieja Jakubowskiego, podsekretarza stanu w MEN.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń