Minister Edukacji Narodowej Krystyna Szumilas podpisała rozporządzenie w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników.
W każdej księgarni aż roi się od kolorowych książek, podręczników, pomocy szkolnych. Pięć różnych książek do biologii, obok tego tyle samo do geografii czy historii. Zakres tematyczny jest zazwyczaj taki sam. Którą z nich więc wybrać? Decyzja jest bardzo istotna. Tak samo wybór programu nauczania może okazać się zadaniem trudnym, szczególnie dla młodych nauczycieli. Bez wątpienia to zadanie bardzo ważne i odpowiedzialne. Konsekwencje wyborów - dobrych czy złych będą ponosić uczniowie. Warto więc dołożyć wszelkich starań, aby wybór szkolnych programów i podręczników dokonany został w sposób jak najlepszy, najkorzystniejszy w kontekście osiągania celów przez uczniów. Wymaga to współpracy nauczycieli i dyrektora. Jak powinna przebiegać i jakie zadania ma każde z nich, w końcu jakimi kryteriami się kierować podczas wyboru, ekspert opisuje w tym artykule.
Rozporządzenie MEN w sprawie sposobu realizacji środków towarzyszących służących zapewnieniu skutecznego wykonania programu „Owoce w szkole” wchodzi jeszcze w tym roku szkolnym. Rozporządzenie wprowadza obowiązek dla dyrektora szkoły podstawowej oraz ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, który podjął decyzję o dobrowolnym przystąpieniu do programu „Owoce w szkole”, zrealizowania przez szkołę co najmniej dwóch zajęć w każdym semestrze roku szkolnego wzbogacających wiedzę uczniów o zdrowych nawykach żywieniowych - w ramach edukacji przyrodniczej lub wychowania fizycznego.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.