Minister Edukacji Narodowej, Katarzyna Hall, podczas konferencji prasowej podsumowywała trzy ostatnie lata pracy MEN. Do największych osiągnięć, zdaniem minister należą: nowa podstawa programowa, skokowy wzrost upowszechnienia edukacji przedszkolnej i rozpoczęcie zmian w mało wydajnych obszarach systemu oświaty. Oprócz podsumowania minister przedstawiła też propozycje kierunków pracy MEN w czwartym roku kadencji rządu, zakładające między innymi przygotowanie zmian ustawowych umożliwiających grupowanie szkół oraz konsolidację administracji oświatowej.
W roku szkolnym 2010/2011 do 30 listopada 2010 r. gimnazja mają dostosować swoje statuty do zmian wynikających z rozporządzenia MEN z 20 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych.
Rozporządzenie MEN z 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych wprowadza dla uczniów gimnazjum obowiązek realizacji projektu edukacyjnego. MEN podaje wymagania, które muszą być spełnione w realizacji tego nowego w polskim szkolnictwie zadania, ale pozostawia szkołom ogromnie dużo swobody w podejmowaniu konkretnych decyzji i rozwiązań. Wymaga to od dyrektorów gimnazjów wypracowania zasad realizacji projektu w swojej szkole. Zapoznaj się z tekstem opracowanym przez naszego eksperta - teorią, zebraną w pierwsze części tekstu oraz praktycznymi rozwiązania i wskazówki zebranymi w formie konkretnych pytań i odpowiedzi w części drugiej. Ułatwi Ci to wykonanie Twojego nowego zadania!
Wdrażanie reformy programowej kolejny rok skutkuje przyjęciem przez Ministra Edukacji Narodowej kierunków polityki oświatowej związanych z reformą. Jako dyrektor szkoły masz obowiązek znać i realizować priorytety MEN przyjęte na dany rok szkolny, dlatego warto je mieć zawsze „pod ręką”, zebrane w jednym miejscu. Zapoznaj się z tym tekstem - znajdziesz w nim właśnie takie uporządkowane podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej w roku szkolnym 2010/2011, wraz z przypomnieniem regulacji, przepisów, zmian prawnych oraz wytycznymi, co należy zrobić, by wypełnić dany priorytet.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.