podstawa programowa

Archiwalny Realizacja podstawy programowej zgodnie z nowymi przepisami

Pytanie: Plan nauczania dla klas I-III wynosić może przykładowo po 18 godzin na każdy oddział w zakresie edukacji wczesnoszkolnej, dalej po 2 godziny religii, 2 godziny języka angielskiego i po 1 godzinie zajęć komputerowych, co daje razem 23 godziny na każdy oddział, a w cyklu trzyletnim 69 godzin zajęć obowiązkowych dla każdego ucznia. Zgodnie z rozporządzeniem o planach nauczania w każdej klasie należy zorganizować z puli dyrektora szkoły po 1 godzinie dla dzieci mających trudności w nauce lub dzieci zdolnych. Łączna liczba godzin w cyklu kształcenia wynosić będzie 72. Plan zajęć dla dzieci z cyklu nauczania I-III zwiększony będzie o zajęcia tzw. karciane z art. 42 ust. 2 KN (zajęcia świetlicowe, dodatkowe koła zainteresowań, zajęcia wyrównawcze itp.). W klasach IV-VI pula godzin do dyspozycji dyrektor szkoły w „starym" rozumieniu wynosi po 3 godziny na oddział, czyli 9 godzin w cyklu kształcenia blokowego. Liczba godzin do dyspozycji dyrektora wzrośnie w formie zajęć dodatkowych dla niektórych uczniów z tytułu wprowadzenia tzw. godzin karcianych (art. 42 ust. 2 KN). Każdy uczeń w kształceniu blokowym obowiązkowo zrealizuje w każdej klasie po 28 godzin plus po 1 godzinie z puli dyrektora szkoły, co łącznie da 87 godzin w cyklu kształcenia blokowego. Podsumowując, czy taki sposób myślenia jest poprawny i zgodny z obowiązującym stanem prawnym? Proszę o wyczerpującą odpowiedź, ponieważ okoliczne organy prowadzące bardzo różnie interpretują rozporządzenie o ramowych planach nauczania. Problem dotyczy również gimnazjów.

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql