Odpowiednie rozpoznawanie potrzeb uczniów to zadanie nie tylko nauczycieli, lecz także dyrektora szkoły - który powinien wspierać w takim działaniu zespół pedagogiczny. W tym celu może m.in. wykorzystać zewnętrzne wspomaganie, które od początku roku 2016 prowadzą placówki doskonalenia nauczycieli, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, a także biblioteki pedagogiczne.
Rodzaj dysfunkcji określa charakter pomocy udzielanej uczniowi w ramach planu działań wspierających (PDW) lub indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET). Prowadzone działania, zgodnie z rozporządzeniem, powinny być co najmniej raz w roku ewaluowane. Wynika to zarówno z prawa, jak i konieczności stworzenia arkusza organizacyjnego szkoły. O ile ocena efektów pracy ucznia przewiduje kontynuację działań wspierających, należy przewidzieć to umieszczając w planie pracy szkoły niezbędne godziny. Tyle na temat działań ewaluacyjnych mówi prawo. Jak jednak podsumować prowadzone działania? Czemu one służą? Czy jedynie dodatkowej biurokratyzacji, zwiększeniu zakresu pracy i tak obłożonego papierkami nauczyciela?
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.