MEN opublikował projekt nowego rozporządzenia dotyczącego oceny pracy nauczyciela. Nowy projekt w większości powiela dotychczasowe regulacje i zawiera nieliczne zmiany, w znacznej części porządkujące.
Nowy projekt wprowadza zmiany w zakresie oceny pracy dyrektora szkoły oraz osoby, której czasowo powierzono obowiązki dyrektora. Zmiany ta są konsekwencją nowelizacji art. 6a ust. 6 Karty Nauczyciela. Dotychczas oceny pracy dyrektora dokonywał organ prowadzący w porozumieniu z organem nadzoru pedagogicznego. Nowe przepisy wskazują, że ocenę pracy będzie ustalał organ nadzoru pedagogicznego działający w porozumieniu z organem prowadzącym. Zmiana wydaje się pozorna, niemniej jednak można odnieść wrażenie ustawodawca akcentuje w ten sposób większą rolę organu nadzoru pedagogicznego w procedurze oceny pracy dyrektora.
Nowe rozporządzenie określa treść karty oceny pracy, która jednak nie odbiega od dotychczasowych regulacji. Wprowadzono natomiast nowy przepis, zgodnie z którym odpis oceny pracy powinien być włączony do akt osobowych nauczyciela. Oryginał oceny należy natomiast wręczyć nauczycielowi. Wynika z tego, że dyrektor będzie musiał sporządzić kartę oceny pracy w 2 egzemplarzach.
W pozostałej części nowe rozporządzenie odpowiada dotychczasowemu stanowi prawnemu, a nieliczne zmiany mają charakter porządkujący, m.in. usunięcie zapisów o zakładach kształcenia nauczycieli, które zostały zlikwidowane z dniem 1 października 2016 r. oraz modyfikacje kryteriów oceny dyrektora.
Źródło:
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń