Zwiększenie skali oceny pracy nauczycieli oraz zlikwidowanie oceny dorobku zawodowego z dniem 1 września 2018 r. spowoduje zmianę wymagań wobec nauczycieli, którzy zajmują stanowiska kierownicze. Aby móc pełnić funkcję dyrektora, wicedyrektora szkoły lub inne stanowisko kierownicze, nauczyciel będzie musiał legitymować się co najmniej bardzo dobrą oceną pracy.
Zmiana rozporządzenia ma ujednolicić ważność oceny pracy przy powierzaniu stanowisk kierowniczych wprowadzając zasadę, że nauczyciel, któremu funkcja kierownicza ma zostać powierzona musi legitymować się co najmniej bardzo dobrą oceną pracy uzyskaną w okresie ostatnich 5 lat pracy. W przypadku dyrektora wymóg ten musi być spełniony na dzień przystąpienia do konkursu, zaś w przypadku pozostałych stanowisk kierowniczych – na dzień powierzenia.
Zajmowane stanowisko w dniu 1 września 2019 r. |
Przepisy przejściowe |
Dyrektor |
Nie stosuje się wymogu posiadania co najmniej bardzo dobrej oceny pracy do końca okresu, na jaki powierzono to stanowisko |
Inne stanowisko kierownicze powierzone na czas określony do 5 lat |
Nie stosuje się wymogu posiadania co najmniej bardzo dobrej oceny pracy do końca okresu, na jaki powierzono to stanowisko |
Inne stanowisko kierownicze powierzone na okres dłuższy niż 5 lat lub czas nieokreślony |
Nie stosuje się wymogu posiadania co najmniej bardzo dobrej oceny pracy przez 5 lat od dnia wejścia w życie rozporządzenia. |
Osoby przystępujące do konkursów na stanowisko dyrektora, ogłoszonych przed 1 września 2019 r. oraz osoby wyłonione w wyniku tych konkursów nie muszą spełniać wymagania dotyczącego co najmniej bardzo dobrej oceny pracy do końca okresu, na jaki następuje powierzenie tego stanowiska.
Źródło:
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń