Do konsultacji trafił również projekt nowego rozporządzenia MEN regulującego zasady przeprowadzania konkursu dyrektora publicznego przedszkola, szkoły i placówki. Wprowadzono m.in. nowe dokumenty, jakie będzie musiał złożyć kandydat na dyrektora.
W związku z nowymi wymaganiami na stanowisko dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, na kandydatów nałożono obowiązek przedstawienia dodatkowych dokumentów. Otóż kandydat na dyrektora będzie musiał również przedłożyć:
Zniesiony zostanie natomiast obowiązek składania oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Co istotne, projektowane przepisy nie obejmą gimnazjów ani szkół ponadgimnazjalnych, gdzie konkurs będzie przeprowadzany na podstawie dotychczasowych regulacji. Nadto dotychczasowe przepisy znajdą zastosowanie do konkursów, które zostały ogłoszone jeszcze przed wejściem w życie nowego rozporządzenia.
Warto podkreślić, że MEN zapowiedział szersze zmiany w zakresie przeprowadzania konkursu na stanowisko dyrektora. Zmiany te mają być wypracowane przez Zespół do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty.
Projekt:
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń