Przed nami kolejna aktualizacja wymagań technicznych dla komputerów w szkole. Zmiana jest powiązana m.in. z realizacją celów w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Sprawdź, co zmieni się w zakresie wymagań technicznych dla komputerów w szkole.
Dlaczego wymagania techniczne dla komputerów w szkole zostaną zaktualizowane
Jak wskazano w uzasadnieniu projektu nowelizacji, celem zmiany jestzwiększenie poziomu konkurencyjności wśród podmiotów oferujących wybrany sprzęt komputerowy dla szkół do dyspozycji uczniów i nauczycieli a także lepsze dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb szkół. Poza tym w intencji prawodawcy leży zapewnienie możliwości skutecznej realizacji celów w ramach KPO:
- C14G i C15G w inwestycji C2.1.2 Wyrównanie poziomu wyposażenia szkół w przenośne urządzenia multimedialne – inwestycje związane ze spełnieniem minimalnych standardów sprzętowych oraz celu
- C13L w inwestycji C2.2.1 Wyposażenie szkół/instytucji w odpowiednie urządzenia i infrastrukturę ICT w celu poprawy ogólnej wydajności systemów edukacji.
Co zmieni się w zakresie wymagań technicznych dla komputerów w szkole
Z tego względu załącznik do rozporządzenia opisujący wymagania sprzętu komputerowego zostanie zaktualizowany w zakresie:
- parametrów opisujących wydajność poszczególnych rodzajów sprzętu komputerowego,
- parametrów i rodzajów zastosowanej pamięci RAM,
- parametrów i rodzajów zastosowanej pamięci masowej,
- rodzajów oprogramowania, zainstalowanego na pamięci masowej lub udostępnionego do nieodpłatnego pobrania przy rozpoczęciu użytkowania danego urządzenia,
- rodzajów użytych certyfikatów i deklaracji.
Aktualizacja wymagań dotyczy komputerów stacjonarnych, komputerów stacjonarnych typu all-in-one, laptopów, laptopów przeglądarkowych oraz tabletów, zarówno w wersji dla uczniów, jak i nauczycieli.
Źródło:
- Projekt rozporządzenia Ministra Edukacji zmieniającego rozporządzenie w sprawie podstawowych warunków niezbędnych do realizacji przez szkoły i nauczycieli zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz programów nauczania
Opracowanie: Michał Kowalski