Odchodzący dyrektor musi przekazać majątek szkoły nowo powołanemu. Jak to zrobić? W jakim terminie? Wiele zależy tu od rozwiązań przyjętych przez organ prowadzący.
Przejęcie obowiązków dyrektora oznacza także ustalenie i przejęcie majątku szkoły, czyli :
a także przejęcie ksiąg rachunkowych itd. Przekazanie takie jest niezbędne, aby nowy dyrektor mógł w pełni wykonywać swoje kompetencje.
Przepisy nie zawierają regulacji dotyczących przekazania majątku przez dyrektora, który kończy stosunek pracy. Niemniej takie przekazanie jest konieczne, a zasady jego dokonania mogą być przyjęte przez organ prowadzący.
Ustalenie terminu przejęcia majątku szkoły powinno w miarę możliwości nastąpić w pierwszym dniu pełnienia funkcji przez nowego dyrektora. Wówczas dotychczasowy dyrektor nie ma już kompetencji kierowniczych, ale może jeszcze dokonać przekazania. Ewentualnie przekazanie może nastąpić w ostatnim dniu kadencji dotychczasowego dyrektora. Warunkiem jest jednak to, by nowy dyrektor w tym dniu był już zatrudniony w szkole.
W takiej sytuacji nowy dyrektor nie będzie mógł jeszcze wykonywać czynności kierowniczych w dniu przekazania majątku.
Przekazanie każdego składnika majątku szkoły powinna poprzedzić jego inwentaryzacja. Należy ją sporządzić – jeżeli to możliwe – na dzień przekazania lub na dzień możliwie jak najbliższy dniu przekazania. Sposób przeprowadzanej inwentaryzacji zależy od rodzaju inwentaryzowanego składnika majątku.
Zgodnie z art. 26 ustawy o rachunkowości inwentaryzacja dotyczy m. in.:
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń