Z Raportu Rzecznika Praw Dziecka (2021) wynika, że co siódme dziecko w Polsce odczuwa niezadowolenie ze swojego życia w stopniu zagrażającym jego zdrowiu psychicznemu, a nawet połowa młodzieży nie akceptuje samych siebie. Przeprowadzone przez redakcję magazynu „Małe Charaktery”, przy wsparciu naukowców z Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu badanie (2022) wykazało, że stan psychiczny dzieci i młodzieży przez 2 lata pandemii uległ znacznemu pogorszeniu, na co wskazało 87% respondentów, wśród których znaleźli się także psycholodzy i pedagodzy szkolni.
Szczególnej wagi nabiera skuteczność pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach. Wyposażenie szkolnych specjalistów w rzetelne narzędzia umożliwiające rozpoznanie problemów uczniów oraz ich potencjałów (mocnych stron), wydaje się niezbędne. Diagnoza psychologiczna w szkole powinna pomagać w zrozumieniu danego zjawiska, wyjaśnieniu jego uwarunkowań, mechanizmów i dynamiki. Jej ważnym zadaniem jest przewidywanie wariantów możliwego rozwoju zdarzeń oraz zaplanowanie skutecznej interwencji, monitorowanie i ocena jej efektywności. Z pomocą w realizacji powyższych zadań przychodzą narzędzia Diagmatic.
Jest to pierwsze w Polsce rozwiązanie dla psychologów i pedagogów szkolnych, które umożliwia diagnozowanie uczniów klas IV-VIII Szkoły Podstawowej w obszarze ich funkcjonowania indywidualnego i społecznego, a także motywacji i przyczyn jej braku. Przy wykorzystaniu Baterii Kwestionariuszy Funkcjonowania Społecznego (B-KFS) oraz Baterii Kwestionariuszy Motywacji i Amotywacji (B-KMiA), szkolny specjalista może skutecznie wypełniać podstawowe zadania związane z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb uczniów w zakresie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego.
Kwestionariusze zostały od podstaw opracowane w polskiej specyfice kulturowej przez zespół autorski złożony z pracowników naukowych Uniwersytetu Śląskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Polskiej Akademii Nauk przy wsparciu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Przeprowadzenie badania, analiza przebiegu oraz obliczanie wyniku odbywa się w Systemie Diagnoz Diagmatic, dostępnym z dowolnego urządzenia z połączeniem internetowym.
Zastosowanie narzędzi Diagmatic w szkole umożliwia kompetentne wypełnianie podstawowych zadań zawartych w Rozporządzeniu Ministerstwa Edukacji i Nauki w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, a także wspomaga realizację polityki oświatowej Państwa w roku szkolnym 2022/23 (m.in. w zakresie ochrony i wzmacnianiu zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży). Warto nadmienić, że są to jedyne w Polsce znormalizowane testy badające zaburzenia dzieci i młodzieży w funkcjonowaniu związanym z mediami – ryzyko uzależnienia od Internetu oraz cyberprzemoc. Wszystkie kwestionariusze są dostępne w języku polskim oraz ukraińskim.
Szczegóły oferty znajdują się na stronie internetowej: www.diagmatic.pl.
Artykuł sponsorowany
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń