Jedną z pierwszych czynności wykonywanych podczas pozycjonowania stron www, jest dobór słów kluczowych. Dobrze dobrane słowa kluczowe mogą przyczynić się do rozwoju biznesu. Frazy nieodpowiednie sprawią natomiast, że strona znajdzie się na szarym końcu rankingu. Dziś jednak nie będziemy zajmować się doborem słów kluczowych, ale ich rozmieszczeniem na stronie.
Słowa kluczowe stanowią punk styku między pozycjonowaną witryną, a użytkownikami. To właśnie za pomocą słów kluczowych klienci szukają produktów i usług. Gdy już użytkownik odwiedzi witrynę, wodzi wzrokiem za ważnymi słowami - nazwami usług, produktów, informacjami. Rozmieszczenie fraz odgrywa więc dużą rolę nie tylko ze względu na pozycjonowanie, ale także wrażenia użytkownika. W jakich miejscach na stronie www powinniśmy umieszczać słowa kluczowe, aby pozycjonowanie strony firmy zakończyło się sukcesem, strona zajmowała wysokie pozycje, a jednocześnie była przyjazna dla użytkownika?
Słowa kluczowe w nagłówkach
Frazy kluczowe powinny znajdować się w nagłówku H1, który jest najważniejszy na podstronie, jak i w nagłówkach H2 i H3, H4, H5, H6 (choć zazwyczaj w tekstach mamy wyłącznie nagłówki od H1 do H4). W nagłówkach możemy umieścić zarówno główne, jak i semantyczne frazy. Główna fraza kluczowa (najważniejsza dla danej podstrony), powinna znajdować się w nagłówku H1.
Dobrze skonstruowane nagłówki sprawią, że użytkownicy będą wiedzieli, czego dotyczy treść. Nagłówki pomogą też zrozumieć robotom, o czym jest dana podstrona.
Słowa kluczowe w artykułach w opisach
Słowa kluczowe umieszczamy także w treści. Najlepiej, aby w tekstach znalazły się frazy główne, ale też frazy semantyczne. Zalecane jest, aby fraza główna znajdowała się w pierwszym zdaniu tekstu.
Słowa kluczowe powinny być rozmieszczone naturalnie, zbyt duże zagęszczenie wpłynie niekorzystnie na pozycje strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Słowa kluczowe w adresach url
Optymalizacja adresów URL to kolejne z działań, jakie powinniśmy przeprowadzić podczas pozycjonowania strony www. Na czym polega optymalizacja adresów URL? Na umieszczeniu w nich odpowiednich słów kluczowych - słowa kluczowe powinny odpowiadać zawartości danej podstrony.
Adresy zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych będą pomocne dla użytkowników, pomogą także w uzyskaniu wysokich pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania (przyjazne adresy URL stanowią ważny czynnik rankingowy Google).
Słowa kluczowe a meta tytuł strony
Meta tytuł strony spełnia ważną rolę. Po pierwsze, stanowi czynnik rankingowy Google, po drugie, informuje użytkowników o zawartości witryny. W meta tytule umieszczamy najistotniejsze dla naszego biznesu słowo kluczowe i nazwę firmy (czyli frazę brandową).
Słowa kluczowe a meta opis
W parze z meta tytułem, idzie meta opis. Meta opis nie jest czynnikiem rankingowym, ale odgrywa ważną rolę. Jego zadaniem jest przekazanie najistotniejszych informacji na temat strony www oraz zachęcenie użytkownika do jej odwiedzenia. W opisie nie może więc zabraknąć fraz kluczowych. Oczywiście nie przesadzamy z ich liczbą, opis musi brzmieć naturalnie.
Słowa kluczowe a linkowanie wewnętrzne
Wyróżniamy linki wewnętrzne tekstowe i graficzne. Linki graficzne to na przykład logo, które przenosi użytkowników na stronę główną. Linki tekstowe to między innymi podlinkowane słowa kluczowe (anchory). W tekście warto podlinkować frazy kluczowe prowadzące na odpowiednią podstronę.
Słowa kluczowe a atrybuty ALT
Na żadnej stronie www nie może zabraknąć zdjęć i grafik. Ale pamiętać powinniśmy także o atrybutach ALT, czyli o alternatywnych opisach obrazków. Atrybuty ALT opisują zawartość obrazka - co jest ważne w procesie pozycjonowania, ponieważ, jak wiadomo, roboty Google nie potrafią odczytać zawartości grafiki. Jak przygotować taki opis? Powinien on zawierać słowa kluczowe, równoważniki zdań z ważną dla nas frazą kluczową.
Słowa kluczowe a nazwy grafik
Ostatnim na naszej liście miejscem, w którym można umieścić słowo kluczowe, są nazwy grafik. Każde ze zdjęć, obrazków warto odpowiednio nazwać.
W 1stplace.pl zajmiemy się nie tylko doborem słów kluczowych i optymalizacją strony pod kątem fraz. Nasz zespół przygotuje strategię oraz przeprowadzi wszystkie prace, dzięki którym Twoja strona www stanie się bardziej atrakcyjna dla użytkowników, zajmie i utrzyma miejsce w TOP10. Gotowy na sukces? Zapraszamy do współpracy!
Artykuł partnera
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń