Wiemy już, że próbny egzamin ósmoklasisty i maturalny mogą zostać zorganizowane w formie zdalnej (w Formule 2015). MEN i CKE publikują wytyczne dla szkół zainteresowanych organizacją tych egzaminów.
Organizacja próbnego egzaminu maturalnego jest dobrowolna. Jeśli jednak szkoła zdecyduje się na jego organizację, wówczas powinna stworzyć możliwość wzięcia w nim udziału każdego ucznia, który wyrazi taką chęć. Jeżeli dany uczeń nie ma w domu dostępu do internetu, wówczas można rozważyć możliwość przekazania mu arkuszy w formie wydruków lub przygotowania takich wydruków do odbioru w szkole.
W materiałach przewidziane są arkusze w wersji standardowej, jak również dostosowane do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami. Znajdziemy tam również nagrania w formacie mp3 do zadań na rozumienie ze słuchu w arkuszach z języków obcych nowożytnych (egzamin ósmoklasisty), nagrania w formacie mp3 do zadań na rozumienie ze słuchu w arkuszach z języków obcych nowożytnych, pliki z danymi do zadań z informatyki oraz zapisy nutowe i fragmenty muzyczne do zadań z historii muzyki (egzamin maturalny). Zostaną one zamieszczone na stronie internetowej CKE (www.cke.gov.pl) oraz stronach internetowych okręgowych komisji egzaminacyjnych.
Data |
Arkusze zamieszczone na stronie internetowej ok. godz. 9:00 |
Arkusze zamieszczone na stronie internetowej ok. godz. 14:00 |
Próbny egzamin maturalny |
||
2 kwietnia (czwartek) |
język polski (PP) |
|
3 kwietnia (piątek) |
matematyka (PP) |
|
6 kwietnia (poniedziałek) |
języki obce nowożytne (angielski, francuski, hiszpański, niemiecki, rosyjski, włoski) (PP) |
języki obce nowożytne (angielski, francuski, hiszpański, niemiecki, rosyjski, włoski) (PR) |
7 kwietnia (wtorek) |
|
|
8 kwietnia (środa) |
|
|
Próbny egzamin ósmoklasisty |
||
30 marca (poniedziałek) |
język polski; |
- |
31 marca (wtorek), |
matematyka; |
- |
1 kwietnia (środa), ok. godz. |
języki obce nowożytne. |
- |
Szkoły, które zdecydują się na organizacje próbnego egzaminu, powinny przekazać uczniom informację o terminie jego przeprowadzenia.
Następnie uczniowie powinni przesłać swoje rozwiązania do nauczycieli (np. e-mailem w formie uzupełnionych plików lub zdjęć poszczególnych kartek rozwiązań). W konsekwencji nauczyciele – korzystając ze szczegółowych zasad oceniania rozwiązań zadań – będą mieli możliwość sprawdzenia i oceny odpowiedzi, a także przekazania uczniom informacji odpowiedzi sprawdzić i ocenić.
W ostateczności można rozważyć przekazanie zbiorczej informacji wszystkim uczniom już po ogłoszeniu zasad rozwiązań zadań na stronie CKE (22 kwietnia br.).
Warto, by egzamin został przeprowadzony w warunkach zbliżonych do obowiązujących podczas właściwego egzaminu (np. godzina rozpoczęcia pracy z arkuszem egzaminacyjnym, samodzielne rozwiązywanie zadań przez uczniów), o ile technicznie jest to możliwe.
Zasady oceniania rozwiązań zadań zostaną opublikowane:
na stronie internetowej CKE. Najpierw jednak mają one zostać przekazane dyrektorom:
za pośrednictwem serwisów dyrektorów szkół prowadzonych przez okręgowe komisje egzaminacyjne.
Następnie dyrektorzy przekażą te dokumenty, którzy podejmą decyzję o ocenieniu prac przekazanych przez uczniów.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń