Legitymacja służbowa nauczyciela jest dokumentem, który uprawnia m.in. do zniżek komunikacyjnych. Sprawdź czy nauczyciel szkoły niepublicznej ma prawo do legitymacji służbowej oraz jakie są zasady jej wydawania.
Prawo do legitymacji służbowej nauczycieli reguluje art. 11a Karty Nauczyciela, który ma zastosowanie w placówkach samorządowych, a także w placówkach, o których mowa w art. 1 ust. 2 pkt 2 Karty Nauczyciela tj. do nauczycieli zatrudnionych w:
a) publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach prowadzonych przez osoby fizyczne oraz osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego,
b) przedszkolach niepublicznych, niepublicznych placówkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1, oraz szkołach niepublicznych i niepublicznych szkołach artystycznych o uprawnieniach publicznych szkół artystycznych,
c) publicznych innych formach wychowania przedszkolnego prowadzonych przez osoby fizyczne oraz osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego oraz niepublicznych innych formach wychowania przedszkolnego
(art. 91b ust. 2 pkt 1 Karty Nauczyciela).
Legitymację wystawia dyrektor szkoły na wniosek nauczyciela. Dyrektor szkoły może pobierać opłaty za wydanie legitymacji w wysokości nieprzekraczającej kosztów wytworzenia dokumentu. Legitymację wydaje dyrektor szkoły w terminie 30 dni od dnia złożenia przez nauczyciela wniosku o jej wystawienie.
Legitymację wystawia się na:
1) okres trzech lat, nauczycielowi zatrudnionemu na podstawie mianowania lub umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony, z tym że w trzecim roku, licząc od roku jej wystawienia, legitymacja jest ważna do końca lutego;
2) czas trwania stosunku pracy, nauczycielowi zatrudnionemu na podstawie umowy o pracę zawartej na czas określony.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń