Z zewnętrznym specjalistą BHP można zawrzeć umowę zlecenie. Osoba taka wykonuje wówczas zadania służby BHP. Sprawdź, czy takie zadania może wykonywać nauczyciel już zatrudniony w szkole, na podstawie odrębnej umowy zlecenie.
Gdy szkoła zatrudnia powyżej 100 pracowników, wówczas musi utworzyć służbę BHP. W przypadku, gdy liczba pracowników nie przekracza 600, wystarczy utworzenie jednoosobowej komórki lub zatrudnienie w tej komórce pracownika służby BHP w niepełnym wymiarze czasu pracy. Natomiast w przypadku mniejszej liczby pracowników wystarczy natomiast powierzenie wykonywanie zadań tej służby pracownikowi zatrudnionemu przy innej pracy. Są to dwie odrębne formy zapewnienia realizacji zadań BHP w szkole, co potwierdził zresztą Naczelny Sąd Administracyjny (wyrok z 13 października 2006 r. I OSK 263/06).
W przypadku braku kompetentnych pracowników możliwe jest powierzenie wykonywania zadań służby BHP specjalistom spoza zakładu pracy. Jest to możliwe jedynie w przypadku szkół zatrudniających do 100 pracowników. Tylko wtedy bowiem nie ma obowiązku tworzenia służby BHP.
Możliwe jest zawarcie z nauczycielem dodatkowej umowy na wykonywanie zadań służby BHP. Jeśli jest to jednak nauczyciel zatrudniony w szkole, to musi on być zatrudniony na podstawie umowy o pracę. Umowa zlecenie wchodzi bowiem w grę jedynie w przypadku zewnętrznego specjalisty, niezatrudnionego w szkole. Oznacza to, że dyrektor może zawrzeć z nauczycielem dodatkową umowę o pracę obejmującą wykonywanie zadań służby BHP np. na niepełny etat.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń