Pod pojęciem „zajęcia reintegracyjne” należy rozumieć zajęcia wspierające uczniów w procesie powrotu do szkoły po okresie edukacji zdalnej. Opracowując program takich zajęć, należy wziąć pod uwagę problemy, które dotyczą zespołu klasowego jako całości oraz aktualne, indywidualne potrzeby poszczególnych uczniów.
Kluczowym czynnikiem powodzenia procesu reintegracji społecznej i adaptacji szkolnej uczniów jest organizowanie zajęć umożliwiających odbudowywanie relacji pomiędzy uczniami, skierowanych na zmniejszanie napięcia i obaw. Okres powrotu uczniów do szkół powinien być czasem intensywnej pracy wychowawczej z zespołem klasowym jako całość, ale również z poszczególnymi uczniami, bo każdy nich znajduje się w innej sytuacji życiowej i rodzinnej.
Celem opracowanego programu zajęć powinno być:
wsparcie procesu adaptacji szkolnej uczniów związanej z powrotem do codziennych obowiązków szkolnych, wymagań związanymi z nauką oraz powrotem do zespołu klasowego i funkcjonowaniem w nim.
wzmacnianie kondycji i odporności psychicznej,
budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa,
kształtowanie umiejętności współdziałania,
rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych - nawiązywania i podtrzymywania relacji z rówieśnikami, akceptacji siebie i innych, komunikacji, wyrażania własnego zdania, zdolności wykorzystania własnych mocnych stron, zdobycie pozytywnych doświadczeń w grupie,
kształtowanie pozytywnych relacji interpersonalnych w zespole klasowym oraz relacji pomiędzy nauczycielem a uczniami.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń