Rodzic może wnioskować o udział w rozmowach z dzieckiem specjalistów w szkole. Jednak o zakresie udziału rodzica w pracy pedagoga/psychologa szkolnego w pracy z dzieckiem może zdecydować specjalista – w zależności od problemu.
Standardy postępowania diagnostycznego i terapeutycznego, a także powszechnie obowiązujące przepisy prawa zakładają, że rodzic ma prawo udziału w badaniach i spotkaniach terapeutycznych. W wielu przypadkach jest to niezbędny warunek skuteczności podejmowanych przez specjalistę działań.
Jednocześnie w praktyce, powodzenie działań pomocowych uzależnione jest od nawiązania bezpiecznej relacji z psychologiem, psychoterapeutą. Niekiedy podczas spotkań ujawniane są treści, które mają kluczowe znaczenie, a których dziecko nie przekazałoby w obecności rodzica.
Warto zapytać rodziców, dlaczego zależy im na obecności podczas spotkań z dzieckiem i wyjaśnić, dlaczego ewentualnie nie powinien uczestniczyć w spotkaniach - jeśli to uzasadnione, a w jakich sytuacjach możliwa, czy wskazana jest jego obecność. Należy ustalić, jakie informacje będą przekazywane, na jakich zasadach, w jakiej formie np. omówienie wniosków i zaleceń z przebiegu rozmowy, a nie przekazanie treści rozmowy.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń