Już 1 lipca 2022 r. uruchomiony zostanie centralny rejestr umów. Informacje do tego rejestru będą zgłaszać również szkoły i placówki prowadzone przez jednostki samorządu terytorialnego i organy administracji rządowej. Co istotne, rejestr obejmie umowy w bardzo szerokim zakresie.
Do centralnego rejestru dyrektor będzie musiał zgłaszać umowy, które spełniają łącznie następujące warunki
Jak widać, zakres umów podlegających zgłoszeniu jest bardzo szeroki. Nie przewidziano tu bowiem żadnego katalogu, a jedynie dwie przesłanki. W efekcie zdecydowana większość umów w szkole będzie objęta obowiązkiem zgłoszeń.
Bez znaczenia pozostanie także forma umowy.
Wielu dyrektorów zadaje sobie pytanie, czy do rejestru będą zgłaszane umowy o pracę. Zauważmy, że nie znalazły się one wśród ustawowych wyjątków. Jednocześnie w zdecydowanej większości przypadków przekraczają one wartość 100 zł. Oprócz tego zawierają informację publiczną np. o wynagrodzeniu. Oznacza to, że należy je zgłaszać do centralnego rejestru umów.
Do centralnego rejestru umów nie będzie można zgłaszać informacji w takim zakresie, w jakim będą one ograniczone prywatnością osoby fizycznej. Mimo tego konieczne będzie zgłaszanie informacji dotyczących osoby:
Takie ograniczenia mogą mieć istotne znaczenie w przypadku umów o pracę.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń