Ministerstwo Edukacji i Nauki opublikowało drugą edycję poradnika „Do czego AI nie służy. Przewodnik dla nauczycieli". Poradnik ten koncentruje się przede wszystkim na rozwijających się modelach językowych AI jako kolejnych wyzwaniach dla nauczycieli.
Pierwsza edycja poradnika dotyczyła ChatGPT. Celem drugiej edycji jest wskazanie, jakie kompetencje powinien rozwijać nauczyciel w związku z rozwojem sztucznej inteligencji. Poruszono w nim kwestie kreatywności dużych modeli językowych a także etyczno-moralne aspekty korzystania z tych modeli. Dlaczego kreatywność? Otóż jest to jedna z umiejętności w ramach modelu 4K (kreatywność, komunikacja, krytyczne myślenie i kooperacja). Dotychczas przypisywano ją jedynie ludziom, co jednak może ulec zmianie wraz z rozwojem sztucznej inteligencji.
Poza tym w poradniku przedstawiono niepożądane zachowania użytkowników AI w szkole. Poradnik definiuje również zagrożenia związane z wdrażaniem AI w edukacji.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń