Ogólnopolski, jawny rejestr administratorów bezpieczeństwa informacji (ABI) już działa. Platforma zapewnia nie tylko możliwość przeglądania rejestru ale także wspomaga operację przesyłania drogą elektroniczną wniosków o wpis lub aktualizację danych ABI.
26 stycznia 2015 r. Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych uruchomił system informatyczny zapewniający publiczny dostęp do ogólnopolskiego, jawnego rejestru administratorów bezpieczeństwa informacji. Platforma ta służy nie tylko do udostępniania informacji zawartych w prowadzonych przez GIODO ogólnopolskim jawnym rejestrze zbiorów danych osobowych i ogólnopolskim, jawnym rejestrze administratorów bezpieczeństwa informacji, ale również do wspomagania operacji przesyłania drogą elektroniczna wniosków do GIODO o wpis lub aktualizację zawartych w nich informacji. Kolejnymi etapami jej rozbudowy będą funkcjonalności, które pozwolą przekazywać wnioski o wpis, aktualizację lub wykreślenie ABI drogą elektroniczną z wykorzystaniem platformy ePUAP.
Publiczny dostęp do rejestru ABI udostępniony został w ramach rozbudowy funkcjonującej od 2006 r. elektronicznej platformy komunikacji z Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych zwanej e-GIODO. Jego prowadzenie wynika z obowiązku określonego w art. 46c ustawy o ochronie danych osobowych.
Polecam artykuł: "Ochrona danych osobowych w szkole - zmiany od 1 stycznia 2015 r.".
Źródło:
Opracowanie: Anna Trochimiuk
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń