Konferencja to prestiżowe wydarzenie wymagające umiejętności, doskonałego zgrania wielu czynników, planowania, realizowania i koordynowania działań. Na początku jest wizja przedsięwzięcia. Dzięki tej wizji powstał plan i realizacja „Ogólnopolskiej Konferencji Oświaty i Samorządu Online – Edukacja to komunikacja”, która odbędzie się w dniach 17-19 listopada 2020 r. „Ogólnopolska Konferencja Oświaty i Samorządu Online” to spotkanie liderów świata oświaty i samorządu, które stanie się ważną areną wymiany myśli o edukacji i zarządzaniu edukacją przez samorządy.
Ogólnopolska Konferencja Oświaty i Samorządu Online to nowa jakość w obszarze spotkań specjalistów z przedstawicielami zarządzającymi jednostkami oświatowymi. Jest odpowiedzią na potrzeby Dyrektorów szkół i pozostałych członków kadry kierowniczej oświaty w zakresie podnoszenia jakości kształcenia oraz zarządzania placówką oświatową. Konferencja daje możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami a także dzielenia się wiedzą, opiniami czy pomysłami dotyczącymi zarówno wprowadzania innowacji jak i zarządzania szkołą.
10 000 Uczestników ze świata oświaty
Kluczowe tematy
Wysokiej jakości wykłady, dostosowane do oczekiwań uczestników
Merytoryka na najwyższym poziomie
Wymiana doświadczeń
Przykłady zrealizowanych projektów
Najlepsi eksperci
3 dni spotkań
12 paneli i debat
40 znakomitych ekspertów
Program Ogólnopolskiej Konferencji Oświaty i Samorządu Online 17-19.11.2020 |
|
DZIEŃ I 17.11.2020 |
|
EDUKACJA TO KOMUNIKACJA |
|
10:10-11:10 |
Edukacja to komunikacja |
Aspekty komunikowania się w edukacji szkolnej |
|
Komunikacja na linii uczeń - nauczyciel |
|
Komunikacja na linii nauczyciel - dyrektor szkoły |
|
Komunikacja na linii dyrektor szkoły a samorząd |
|
Nie ma lepszego sposobu na naukę komunikacji niż współpraca. |
|
Brak zaufania leży u podstaw zakłóconej komunikacji. |
|
W komunikacji potrzebna jest wzajemność, realizowana poprzez uwzględnianie potrzeb i możliwości odbiorcy. |
|
11:25-12:25 |
NAWIGACJA DYREKTORA NA NOWY ROK SZKOLNY |
Podstawy prawne funkcjonowania jednostek oświatowych |
|
Zadania związane z podsumowaniem mijającego oraz planowaniem nowego roku szkolnego |
|
Zadania dyrektora związane z wykonywaniem jednoosobowej funkcji zarządczej |
|
12:40-13:40 |
„MENADŻER OŚWIATY” – MODNE HASŁO CZY PILNA POTRZEBA NASZYCH CZASÓW? |
Zarządzenie zasobami ludzkimi |
|
Umiejętności zarządzania zmianą |
|
Delegowanie obowiązków, tworzenie zespołów, spotkania i rozmowy z pracownikami oraz tworzenie dobrych warunków pracy |
|
14.45-15.45 |
W jak współpraca - o relacjach między placówką oświatową a samorządem lokalnym, kuratorem oświaty, poradnią p-p, poradnią poz oraz lokalną społecznością. |
Zadania samorządu terytorialnego wobec szkół i placówek oświatowych |
|
Wymagania państwa wobec szkół i placówek |
|
Organizacja i zakres współpracy |
|
DZIEŃ II 18.11.2020 |
|
TECHNOLOGIE PRZYSZŁOŚCI W EDUKACJI |
|
10.00-11.00 |
Szkoła w rzeczywistości 3.0 |
Konstruowanie i wdrażanie nowych treści edukacyjnych: scenariuszy zajęć, aplikacji opartych o nowoczesne technologie |
|
Prosty sposób na zindywidualizowane podejście do ucznia |
|
Nowoczesne metody i techniki pracy z dziećmi i młodzieżą |
|
Fundamentem nowoczesnej edukacji jest kształcenie umiejętności proinnowacyjnych, interdyscyplinarne projekty dla dzieci są doskonałym narzędziem, które mogą w tym pomóc. |
|
Kluczem do nowoczesnej edukacji są nauczyciele, dlatego bez wspierania nauczycieli i zmiany ich sposobu myślenia, nowoczesne technologie są niewiele znaczącym gadżetem. |
|
Wykorzystanie modelu edukacji STEAM na regularnych lekcjach jest szansą na przedefiniowanie roli nauczyciela, uczniów i technologii w procesie kształcenia. |
|
11.15-12.15 |
Zastosowanie technologii cyfrowych w uczeniu się |
Cyfrowi tubylcy i cyfrowi imigranci |
|
Czy warto łączyć szkoły i świat cyfrowy? |
|
Wykorzystanie dostępnych narzędzi |
|
13.45-14.45 |
Szkoła otwarta na zmiany |
Zmiany potrzebne szkole w czasach corona wirusa |
|
Zmiany w edukacji na miarę potrzeb rozwojowych naszych dzieci i ich rodzin oraz wyzwań cywilizacyjnych XXI |
|
Technologie informacyjno-komunikacyjne |
|
DZIEŃ III 19.11.2020 |
|
ZARZĄZANIE PLACÓWKĄ OŚWIATOWĄ |
|
10.00-11.00 |
Bezpieczne dane ucznia |
Udostępnianie danych osobowych w przypadku rozprzestrzeniania się chorób zakaźnych |
|
Zabezpieczenie danych przez zastosowanie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych |
|
Dane osobowe bezpieczne podczas zdalnego nauczania |
|
12.30-13.30 |
Szkoła a samorząd - jak współpracować z organem prowadzącym |
Finanse – jeden z głównych wyznaczników charakteru relacji między kierownikiem jednostki budżetowej, jaką jest szkoła, a władzami samorządowymi |
|
Nadzór nad działalnością szkoły |
|
Udział dyrektorów szkół w procesie podejmowania decyzji dotyczących polityki oświatowej samorządu |
|
13.45-14.45 |
Dotacja oświatowa pod lupą RIO i samorządów |
Regionalne Izby Obrachunkowe podsumowały dochody i wydatki samorządów |
|
Zmiany w zakresie dotowania niepublicznych jednostek systemu oświaty z budżetu jednostek samorządu terytorialnego w świetle ustawy o finansowaniu zadań oświatowych |
|
13:30-14:30 |
Uczeń cudzoziemski w polskiej szkole wyzwaniem dla społeczności przyjmującej. |
Jak pracować z uczniem posługującym się tylko językiem obcym? |
|
Jakie wyzwania stoją przed szkołą, do której zgłosi się uczeń z doświadczeniem migracji? |
|
Gdzie (szukać) znaleźć pomoc? |
|
Co zmienić i co ulepszyć, aby dać szansę na dobrą edukację/integrację? |
Nasi eksperci
|
Agata Łuczyńska Ekspertka edukacyjna, socjolożka. Współzałożycielka i prezeska Fundacji Szkoła z Klasą. Od ponad 10 lat wprowadza do szkół nowe trendy edukacyjne i innowacyjne programy (m.in. Szkoła z Klasą 2.0, Eduspaces21, WF z Klasą, Koduj z Klasą, Wartość dodana). Interesuje ją wpływ przestrzeni na uczenie się i nauczanie i wykorzystanie nowych mediów w edukacji. Promuje model otwartej szkoły, która uczy odpowiedzialności, współpracy, krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów. Wielokrotnie odznaczana za swoją działalność na rzecz innowacyjnej edukacji (Digital Shaper 2018 w kategorii edukacja, w 2014 roku wpisana na listę New Europe 100 |
|
Anna Kościelak Pasjonatka edukacji, od 19 lat zaangażowana w tworzenie projektów edukacyjnych. Dyrektor programu Ogarnij Inżynierię w Fundacji Katalyst Engineering. Współorganizatorka Edu-Akcji, programu edukacyjnego ruchu społecznego Obywatele Nauki, działała w radzie Koalicji Otwartej Edukacji. Współzałożycielka i dyrektor zarządzający Kanadyjskiej Szkoły Podstawowej (2000-2012). Interesuje się neuropsychologią, wpływem nowych technologii na edukację i kulturą Azji Południowo -Wschodniej. |
|
Bartłomiej Przybyciel Zastępca Naczelnika Wydziału Edukacji UM Gdyni. Absolwent politologii. Kierował wdrożeniem Karty Mieszkańca w Gdyni. Aktywnie działa na rzecz innowacji cyfrowych w gdyńskich placówkach oświatowych, takich jak m.in. kompleksowa obsługa obecności dzieci w przedszkolach w Koncie Mieszkańca czy rezerwacja online szkolnych obiektów sportowych. Członek Gdyni Cyfrowej, międzywydziałowego zespołu pracującego nad rozwojem e-usług w mieście. |
|
Dorota Bąbiak-Kowalska Radca prawny, koordynator komisji w Unii Metropolii Polskich, redaktor naczelny miesięcznika Pracownik Samorządowy. |
|
Elżbieta Rabenda Ekspert d/s oświaty, na liście ekspertów MEN, wykładowca, trener, edukator z ponad dwudziestoletnim stażem w szkolnictwie, właściciel firmy Centrum Wsparcia Rozwoju Edukacji i Biznesu "OTUS". |
|
Andrzej Suchenek ekspert w dziedzinie edukacji, wieloletni samorządowiec, nauczyciel, działacz społeczny. Absolwent pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalista ds. jakości zarządzania oświatą w Biurze Edukacji Urzędu M. St. Warszawy. W latach 1999-2020 Dyrektor Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Łochowie (LiceumOgólnokształcącego im. M. Sadzewiczowej i Technikum). Od 1998 r. zasiadał w Radzie Miejskiej Łochowa, przez dwie kadencje był jej Przewodniczącym. Certyfikowany ekspert ds. Rozwoju Oświaty Samorządów Ośrodka Rozwoju Edukacji oraz Programu „Równać szanse” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.Organizator corocznych wymian młodzieży z Polski i Ukrainy.Członek Lokalnej Grupy Działania oraz innych organizacji pozarządowych. Aktywny uczestnik konferencji oświatowych i samorządowych. |
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń