Termin na wdrożenie doręczeń elektronicznych w szkołach z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego upłynął 1 stycznia 2025 r. Czy oznacza to, że e-doręczenia w szkołach będą kontrolowane przez MEN? Poznaj zapowiedź przedstawiciela resortu edukacji.
Szkoły i placówki oświatowe prowadzone przez jednostki samorządu terytorialnego oraz organy administracji rządowej zostały zobligowane do wdrożenia systemu doręczeń elektronicznych w dniu 1 stycznia 2025 r. Od tego dnia w szkołach muszą funkcjonować skrzynki i adresy do e-doręczeń. Obowiązek wdrożenia obejmuje PURDE czyli wspomnianą publiczną usługę rejestrowanego doręczenia elektronicznego. Z kolei w zakresie publicznej usługi hybrydowej (PUH) w szkołach i placówkach samorządowych wdrożenie ma nastąpić 1 października 2029 r. (dla szkół rządowych terminem wdrożenia PUH był 1 stycznia 2025 r.).
Zgodnie z informacjami udostępnionymi przez Ministerstwo Cyfryzacji, na 11 kwietnia 2025 roku 12 409 publicznych szkół różnych typów uzyskało adres do e-doręczeń. Obowiązek prowadzenia cyfrowej korespondencji dla tych jednostek obowiązuje od 1 stycznia 2025 roku.
Jednocześnie przedstawiciele Ministerstwa Edukacji Narodowej wskazują, że w zakresie wdrożenia doręczeń elektronicznych w szkołach nie będą podejmowane działania nadzorcze. Jak wskazała wiceminister edukacji Katarzyna Lubnauer w odpowiedzi na interpelację poselską: „W chwili obecnej działania administracji rządowej koncentrują się na wdrożeniu systemu e-Doręczeń. W roku 2025 Ministerstwo Edukacji Narodowej nie planuje działań, związanych z wprowadzeniem dodatkowych mechanizmów nadzorczych lub sankcji”.
Wiceminister edukacji przekazała również, że do ministerstwa nie dotarły żadne zapytania ani prośby o techniczne wsparcie szkół w tej sprawie. Zwróciła także uwagę na istnienie wsparcia w postaci strony internetowej, gdzie można znaleźć takie informacje jak:
samorzad.pap.pl
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń