Konkurs na dyrektora szkoły odbywa się w ramach złożonej procedury. Błąd jej w trakcie może być fatalny w skutkach i prowadzić do unieważnienia konkursu. Skorzystaj z procedury, w której krok po kroku wyjaśniamy, jak przeprowadzić konkurs na dyrektora szkoły. Pobierz także wzory dokumentów, niezbędne do przeprowadzenia konkursu na dyrektora szkoły od A do Z.
Organ prowadzący publikuje ogłoszenie o konkursie wraz z klauzulą informacyjną RODO dla kandydatów:
W ogłoszeniu należy m.in. wyznaczyć termin składania ofert – nie krótszy niż 14 dni od dnia publikacji ogłoszenia o konkursie. Klauzula informacyjna powinna być odrębnym dokumentem. Nie należy umieszczać jej w treści ogłoszenia.
Organ prowadzący:
Przewodniczący komisji konkursowej:
Organizacja posiedzenia komisji konkursowej:
1) Komisja wybiera protokolanta.
2) Komisja podejmuje uchwały w sprawie dopuszczenia lub niedopuszczenia kandydata do postępowania konkursowego. Uchwała zapada zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym. W przypadku równej liczby głosów głos decydujący należy do przewodniczącego komisji. Te czynności odbywają się bez udziału kandydatów.
3) Przewodniczący komisji ustnie informuje kandydatów o dopuszczeniu albo odmowie dopuszczenia do postępowania konkursowego.
4) Komisja może żądać zweryfikowania tożsamości kandydata poprzez przedstawienie do wglądu dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości potwierdzającego także obywatelstwo (paszport, prawo jazdy).
5) Rozpoczyna się rozmowa z dopuszczonymi kandydatami (merytoryczna ocena kandydatów, zadawanie pytań przez członków komisji).
6) Odbywa się głosowanie tajne w celu wyłonienia kandydata (zasada 1 głosu na 1 osobę) - kandydat będzie wyłoniony tylko w przypadku większości bezwzględnej głosów.
7) Jeżeli pierwsze głosowanie nie zakończyło się wyłonieniem kandydata, wówczas odbywa się drugie głosowanie.
8) Jeżeli drugie głosowanie nie zakończyło się wyłonieniem kandydata, wówczas:
9) Jeżeli którekolwiek z głosowań zakończyło się wyłonieniem kandydata, wtedy komisja stwierdza rozstrzygnięcie konkursu.
10) Komisja sporządza protokół z posiedzenia.
Przewodniczący komisji niezwłocznie powiadamia organ prowadzący o wyniku postępowania konkursowego oraz przekazuje mu dokumentację postępowania konkursowego.
Organ prowadzący w zależności od rozstrzygnięcia zatwierdza konkurs albo unieważnia go i zarządza jego ponowne przeprowadzenie.
W razie zatwierdzenia konkursu organ prowadzący powierza funkcję dyrektora wyłonionemu kandydatowi.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń