Pytań o przekształcanie szkół i wdrażanie przepisów związanych z reformą oświaty przybywa. Im więcej zadań dla dyrektora szkoły i organów prowadzących, tym więcej wątpliwości, czy podejmowane działania są zgodne z nowymi przepisami. Rozwiewamy najczęściej zgłaszane przez Czytelników Portalu Oświatowego wątpliwości dotyczące m.in. statutów przekształcanych placówek czy konsekwencji niepodjęcia uchwał.
Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe przewiduje kilka sposób postępowania w przypadku, gdy uchwała w sprawie projektu dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego zostanie negatywnie zaopiniowana przez kuratorium oświaty. Wiele też zależy od woli samorządu i od lokalnych uwarunkowań.
Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe nie wskazują terminu przekazania pierwszych uchwał ws. sieci szkół kuratorowi, ale analiza przepisów nie daje innej możliwości ich podjęcia niż na początku lutego. Oznacza to, że samorządy dostały niecały miesiąc na opracowanie całej reformy, która określać ma plan postępowania ze szkołami w okresie przejściowym. Podpowiadamy, jakie uchwały należy podjąć oraz kto musi je zaopiniować.
Przekształcanie szkół i zespołów placówek to w ostatnim czasie najczęściej pojawiający się temat wśród Czytelników Portalu Oświatowego. Zebraliśmy w jednym miejscu najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi naszych ekspertów, które pomogą zrozumieć najnowsze przepisy. Sprawdź, w jaki sposób mogą być przekształcane szkoły!
Od przyszłego roku szkolnego wiele szkół ulegnie przekształceniu z mocy prawa w inne niż dotychczas jednostki. W związku z tym dyrektor odpowiednio wcześniej musi pisemnie poinformować swoich pracowników o zmianie pracodawcy. W zależności od typu placówki będzie zobligowany dwoma terminami. Sprawdź, jakimi!
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.