Program nauczania jest opisem sposobu realizacji celów wychowania i kształcenia oraz treści nauczania ustalonych w podstawie programowej dla danego etapu edukacyjnego. Innowacja pedagogiczna to nowatorskie rozwiązania programowe, organizacyjne lub metodyczne, mające na celu poprawę jakości pracy szkoły. Sprawdzamy, czy wdrażanie innowacji pedagogicznej można utożsamiać z realizowaniem autorskiego programu nauczania.
Z artykułu dowiesz się m.in,:
Samodzielność szkoły w podejmowaniu decyzji dotyczących prowadzenia innowacji to główna zmiana obowiązująca od 1 września – ale nie jedyna. Przedstawiamy przepisy, które zmienią sposób prowadzenia innowacji przez szkoły.
Wprowadzenie innowacji pedagogicznej wiąże się ze spełnieniem przez szkołę kilku podstawowych warunków, w tym m.in. zapewnienie odpowiedniej kadry i warunków do realizacji eksperymentu. Dowiedz się, jakie jeszcze warunki musi spełnić szkoła i jaka jest procedura wprowadzenia innowacji.
W kwestii wprowadzania innowacji i eksperymentów do szkół istnieje dość duża dowolność i swoboda, np. w kwestii zakresu obowiązywania - nie ma praktycznie żadnych ograniczeń. Innowacja lub eksperyment może obejmować całą szkołę, jeden oddział: klasę lub semestr albo grupę uczniów. Podobnie wprowadzana innowacja lub eksperyment może obejmować wszystkie zajęcia edukacyjne lub tylko wybrane: kilka lub nawet tylko jedne
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.