Ustawodawca wskazuje dwa etapy postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli. W pierwszym należy wziąć pod uwagę kryteria ustawowe, a drugim – kryteria szczegółowe, czyli określone przez organ prowadzący w podjętej uchwale. Często okazuje się jednak, że już na pierwszym etapie kryteria są zmieniane. Sprawdź kryteria przyjęcia do przedszkola.
Do publicznego przedszkola w pierwszej kolejności przyjmuje się kandydatów zamieszkałych na terenie gminy. W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunek zamieszkania na terenie gminy, niż liczba wolnych miejsc, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
1) wielodzietność rodziny kandydata,
2) niepełnosprawność kandydata,
3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
7) objęcie kandydata pieczą zastępczą.
Jeżeli po zakończeniu tego etapu dane publiczne przedszkole, oddział przedszkolny w danej publicznej szkole podstawowej albo dana publiczna inna forma wychowania przedszkolnego nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący (por. art. 131 ust. 4 ustawy Prawo oświatowe). Organ prowadzący określa dokumenty niezbędne do potwierdzenia tych kryteriów.
Zatem analiza ww. przepisów ustawy Prawo oświatowe wskazuje, że na pierwszym etapie rekrutacji należy brać pod uwagę kryteria ustawowe (art. 131 ust. 2), natomiast na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego należy brać pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący w uchwale podjętej na podstawie art. 131 ust. 6.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń