Pytanie: W styczniu br. rodzice złożyli podanie o przyjęcie dziecka do oddziału przedszkolnego w szkole. Nie mieli wcześniej świadomości, że istnieje obowiązek przedszkolny i dziecko nie uczęszczało nigdzie do "zerówki". Jakie będą konsekwencje rozpoczęcia przygotowania przedszkolnego dopiero w połowie stycznia?
Pytanie: Gmina ulokowała dzieci nieprzyjęte do publicznego przedszkola w przedszkolu prywatnym (na zasadach publicznych). Rodzic, który dostał takie właśnie miejsce, nie wywiązał się z umowy i otrzymał wypowiedzenie (ze względu na to, iż nie płacił za usługi przedszkolne). Rodzic zgłosił się do gminy w celu ponownego zapisania dziecka do publicznego przedszkola. Czy gmina ma obowiązek ponownie znaleźć miejsce dla tego dziecka w przedszkolu, mimo że raz już takie miejsce przyznała?
Pytanie: W ubiegłym roku szkolnym, w związku z wolnymi miejscami, do przedszkola zostało przyjęte dziecko spoza gminy. Przed rekrutacją na bieżący rok szkolny, rodzice ww. dziecka wypełnili oświadczenie o chęci kontynuacji wychowania przedszkolnego w naszym przedszkolu w roku szkolnym 2021/2022. W tym roku szkolnym kart zgłoszeń dzieci było znacznie więcej niż wolnych miejsc, co spowodowało, że kilkoro dzieci z gminy nie dostało się do przedszkola. Czy w związku z powyższym powinnam przyjąć dziecko, które się nie dostało w tym roku, a brało udział w rekrutacji i mieszka na terenie naszej gminy, a wypowiedzieć umowę dziecku, które chodziło już do naszego przedszkola, ale jest spoza gminy? Tak sugeruje organ prowadzący.
Pytanie: W związku z zakończoną rekrutacją do publicznego przedszkola jedno dziecko nie zostało przyjęte. Po zakwalifikowaniu dziecka do przedszkola należało wysłać mailem lub dostarczyć do sekretariatu szkoły potwierdzenie woli przyjęcia do przedszkola do 24 kwietnia. Rodzic przesłał mailem potwierdzenie 22 kwietnia, jednak trafiło ono do spamu. Rekrutacja została zakończona, a lista przyjętych dzieci została opublikowana 30 kwietnia. W dniu 5 maja otrzymaliśmy wiadomość od rodzica z prośbą o przyjęcie dziecka do przedszkola. Rodzic dopełnił wszystkich formalności. Jednak liczba miejsc w przedszkolu jest ograniczona. Jak jest rozwiązanie ww. sytuacji?
Pytanie: W związku z tym, że obecnie już nie podpisujemy umów z rodzicami dzieci przyjętych do przedszkola w procesie rekrutacji, rodzic powinien dostać decyzję dyrektora o przyjęciu dziecka do przedszkola. Jak ona powinna być skonstruowana? Jaką podstawę prawna wpisać? Mówimy o dzieciach przyjętych w procesie rekrutacyjnym, a nie w ciągu roku szkolnego na wolne miejsce.
Pytanie: Czy można przyjąć dziecko do oddziału przedszkolnego tylko na czas jednego miesiąca wakacyjnego (lipiec), jeśli to dziecko nie uczęszcza do naszego przedszkola i nie będzie uczęszczało, poza tym jednym miesiącem. Dodam, że jest to dziecko z innej gminy?
Pytanie: Zapytanie dotyczy interpretacji przepisów dotyczących terminów odwołań i uzasadnień po rekrutacji w placówce opiekuńczo-wychowawczej. Jeżeli termin jest określony w dniach, np. 7 dni od upublicznienia listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych można wystąpić z wnioskiem o uzasadnienie, które komisja sporządza w ciągu 5 dni. To należy liczyć dni robocze następujące po wyznaczonej dacie?
Pytanie: W toku postępowania rekrutacyjnego do przedszkola oraz do oddziału przygotowania przedszkolnego (6-latki) i klasy pierwszej SP (wchodzą w skład zespołu szkół) powołana przez dyrektora komisja rekrutacyjna podała do publicznej wiadomości listę kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. Zgodnie z procedurami rekrutacji rodzice dzieci zakwalifikowanych do przedszkola i zerówki złożyli dokument „Potwierdzenie woli przyjęcia”. Czy w związku z tym należy powołać nowy skład komisji rekrutacyjnej ? Czy może być ta sama komisja powołana wcześniej?
Pytanie: Jakie zastosować zasady rekrutacji w przedszkolu niepublicznym? Jaka jest podstawa prawna?
Pytanie: Prowadzę niepubliczne przedszkole i tworząc nową grupę, przyjmuję kilkoro dzieci, które nie ukończyły 2,5 roku. Rodzice tych dzieci płacą czesne tej samej wysokości, co pozostali rodzice, ale nie otrzymuję dotacji na dzieci, które nie spełniają warunku ukończenia 2,5 roku. Dowiedziałam się, że nie mogę przyjmować takich dzieci, ponieważ wynagrodzenie pracowników przedszkola rozliczam z dotacji, a np. nauczyciel pracujący w najmłodszej grupie ma pod opieką dzieci 3-letnie i niespełna 2,5-letnie. Czy można uregulować tę kwestię np. zapisem w statucie?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty