E-doręczenia w szkołach i placówkach oświatowych – okres przejściowy do 31 grudnia 2025 r.

Michał Kowalski
Data publikacji: 28 sierpnia 2024 r.
Poleć znajomemu
E-doręczenia w szkołach i placówkach oświatowych – okres przejściowy do 31 grudnia 2025 r.

Wdrożenie e-doręczeń w szkołach i placówkach oświatowych ma nastąpić 1 stycznia 2025 r. Jednak do 31 grudnia 2025 r. będzie obowiązywał okres przejściowy, w trakcie którego nadal będzie można stosować dotychczasowe rozwiązania.

E-doręczenia – okres przejściowy do końca 2025 r.

Termin wdrażania e-Doręczeń w szkołach, przedszkolach i placówkach oświatowych przez jednostki samorządu terytorialnego i ministrów zaplanowano na dzień 1 stycznia 2025 r.W projekcie nowelizacji ustawy przewidziano jednak okres przejściowy we wdrażaniu e-Doręczeń, który ma potrwać 31 grudnia 2025 r. W tym czasie podmioty publiczne w tym szkoły będą mogły zapoznać się z e-Doręczeniami dostosowywać się do nowego sposobu prowadzenia korespondencji w tym wprowadzać zmiany organizacyjne i systemy elektronicznego obiegu dokumentów (systemy klasy EZD).

W okresie przejściowym zostanie zagwarantowana równoważność doręczenia za pośrednictwem operatora pocztowego, ePUAP oraz innych systemów dziedzinowych z e-Doręczeniami. Przy czym wykorzystywanie e-Doręczeń będzie promowane.

Okres przejściowy – uzasadnienie w projekcie ustawy

Wprowadzenie okresu przejściowego tłumaczone jest „brakiem gotowości po stronie części podmiotów publicznych, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego, do stosowania e-Doręczeń”. Jak wskazano w uzasadnieniu projektu, wdrożenie doręczeń elektronicznych w podmiotach publicznych jest dużym przedsięwzięciem technicznym i organizacyjnym.

Każda szkoła z odrębnym adresem do doręczeń elektronicznych

Nie zmieni się natomiast termin założenia adresu do doręczeń elektronicznych – nadal będzie to 1 stycznia 2025 r.. Nowością w projekcie jest odrębny adres do doręczeń elektronicznych powiązany z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego dla każdej samorządowej jednostki organizacyjnej.

Zgodnie z projektem każda szkoła i placówka samorządowa będzie miała własny adres do doręczeń elektronicznych.
Źródło:
  • projekt ustawy o zmianie ustawy o doręczeniach elektronicznych oraz ustawy o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorców
Opracowanie: Michał Kowalski

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql