W jakim zakresie należy dokonać modyfikacji programu wychowawczo-profilaktycznego ze względu na zapewnienie pomocy obywatelom Ukrainy? Co powinna obejmować taka modyfikacja? Zapraszamy do zapoznania się z poniższymi wskazówkami.
Rozporządzenie MEiN z 21 marca 2022 r. przewiduje możliwość dokonania zmian w programie wychowawczo-profilaktycznym uchwalonym do realizacji w roku szkolnym 2021/2022. Związane jest to z przyjęciem do szkoły uczniów pochodzenia ukraińskiego.
O potrzebie modyfikacji programu po przyjęciu do szkoły uczniów z Ukrainy decyduje dyrektor szkoły, w porozumieniu z:
(§ 13 rozporządzenia MEiN z 21 marca 2022 r.).
Opracowaniem modyfikacji powinni zająć się nauczyciele i specjaliści pracujący w szkole pod kierownictwem dyrektora. Należy uwzględnić opinię i zaangażowanie rodziców dzieci polskich i ukraińskich.
Zadania przed modyfikacją – diagnoza środowiska uczniowskiego
Uchwalanie programu wychowawczo-profilaktycznego, w porozumieniu z radą pedagogiczną, należy do kompetencji rady rodziców. Powinno być poprzedzone diagnozą środowiska uczniowskiego i określeniem jego potrzeb. Podobnie jak w przypadku, kiedy mamy do czynienia z uchwalaniem programu wychowawczo-profilaktycznego, przed jego modyfikacją należy:
Z artykułu dowiesz się:
Możesz zrezygnować z odnawiania subskrypcji w dowolnym momencie
Zaloguj się:
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń