Szkoła bez dzwonków – jak wprowadzić zmianę

Wanda Pakulniewicz
Data publikacji: 27 lutego 2025 r.
Poleć znajomemu
Szkoła bez dzwonków – jak wprowadzić zmianę

Dzwonki w szkole, uznawane dotąd za symbol porządku i rutyny, coraz częściej odchodzą do przeszłości. Coraz więcej szkół odstępuje od tego systemu lub zamienia sygnał akustyczny na optyczny. Jednym z powodów zaprzestania stosowania dzwonków jest uwzględnienie potrzeb uczniów z różnymi dysfunkcjami, którzy lepiej funkcjonują przy minimalnym poziomie bodźców. Jednak z uwagi na obowiązek współpracy z organami szkoły, dyrektor powinien zasięgnąć opinii społeczności szkolnej. Sprawdzamy i podpowiadamy, jak formalnie zrezygnować z dzwonków dźwiękowych w szkole.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy dzwonki w szkole są obowiązkowe zgodnie z przepisami prawa oświatowego?
  • Kto podejmuje decyzję o rezygnacji z dzwonków w szkole – dyrektor czy cała społeczność?
  • Jakie znaczenie mają opinie rady pedagogicznej, rady szkoły i samorządu uczniowskiego w tej sprawie?
  • Dlaczego coraz więcej szkół decyduje się rozwiązania inne niż dźwięk?

Pozostało jeszcze 66% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu Oświatowego a wraz z nim:
Aktualne informacje o zmianach w przepisach
Największa baza narzędzi dla szkół
Baza 7000 porad prawnych dla dyrektorów szkół oraz kadrowych w oświacie
Konkretne odpowiedzi ekspertów w poradni i na czacie

Możesz zrezygnować z odnawiania subskrypcji w dowolnym momencie

Jeśli posiadasz już konto

Zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql