Ulotki reklamowe to skuteczny element wielu kampanii marketingowych. Sprawdzą się w celu promocji marki na targach branżowych, podczas dni otwartych przedsiębiorstwa, a także w ramach kampanii prowadzonych w przestrzeni publicznej. Co musisz wiedzieć, zanim zamówisz ulotki reklamowe dla swojej firmy? Zacznij od ustalenia ceny i budżetu.
Podczas kontaktu z drukarnią online postaraj się przeanalizować wszystkie czynniki, które mogą oddziaływać na ostateczną cenę za wydruk przesłanego projektu. Elementy, które przekładają na koszt wydruku ulotek reklamowych to:
Typ ulotki – zanim zaczniesz tworzenie projektu, ustal jakiego rodzaju ulotki chcesz wydrukować. Możesz wybrać klasyczne wersje jedno- lub dwustronne, składane oraz perforowane.
Format – tutaj rozbieżność jest ogromna. Możesz wybrać wąski format DL idealny dla ulotek składanych, małe formaty A7 lub większe pokroju kartki A3.
Papier – im wyższą gradację papieru wybierzesz, tym wyższa będzie cena ulotek. Dobry papier to jednak gwarancja doskonałego wyglądu i trwałości wydrukowanych ulotek.
Nakład – zamawiając ulotki reklamowe w drukarni internetowej, możesz nieco zaoszczędzić, zamawiając większy nakład. Różnice pomiędzy minimalnym i maksymalnym nakładem mogą wynieść nawet kilka złotych na sztuce.
Jeśli potrzebujesz materiałów marketingowych wydrukowanych na wysokiej jakości papierze, możesz zlecić wydruk w internetowej drukarni: https://www.drukarniaonline.pl/. To dobry wybór, jeśli jeszcze nie masz projektu. Pobierzesz gotowe makiety dla wybranego rodzaju ulotek i na tej podstawie stworzysz projekt dostosowany technicznie do wymogów drukarni.
W większości przypadków kampanie reklamowe na skalę miasta, województwa lub całego kraju są drukowane w dużych nakładach np. 10 000 sztuk. Przy takiej ilości drukarnia jest w stanie zaproponować korzystne ceny wydruku.
Przykładowo: wybierając papier kredowy o gramaturze 300g w nakładzie 5000 sztuk ulotek, zapłacisz niecałe 300 złotych brutto za realizację zamówienia. To daje jednostkową cenę na poziomie kilku groszy.
Jeśli działania reklamowe mają być skuteczne, musisz zainwestować w estetyczny wydruk. W przypadku ulotek dobrym wyborem będzie papier o gramaturze nie mniejszej niż 130-170 g. Dzięki temu ulotka będzie odpowiednio sztywna, odporna na uszkodzenia i zachowa swoją estetykę na dłużej.
W praktyce, im wyższej jakości ulotka, tym skuteczniejszy przekaz reklamowy. Jeśli dodatkowo projekt zostanie wykonany zgodnie z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa, a na ulotce wykorzystasz język korzyści – prawdopodobnie bez problemu osiągniesz założone cele marketingowe i zwiększysz poziom rozpoznawalności marki.
Artykuł sponsorowany
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń