AR, VR, a może AI? Nowe technologie z zawrotną prędkością przenikają do naszej codzienności, a następnie do szkół dzięki różnym dofinansowaniom i programom. Edukacja STEAM będąca na ustach wszystkich propagatorów nauki to dla wielu nic więcej, jak tylko zbitek liter. Czego więc tak naprawdę potrzeba, żeby zorganizować pracę takimi narzędziami w szkole?
Przede wszystkim – powoli. Implementacja takich rozwiązań – wbrew powszechnym obawom – nie musi być rewolucją. Możemy przeprowadzić ją w swojej placówce na zasadzie ewolucji i do tego łącząc to, co znane i sprawdzone, z tym, co nowe i z ukrytym potencjałem. Takie podejście często nazywa się metodą hybrydową, ale pod tą nazwą kryje się po prostu balans pomiędzy stosowaniem pomocy tradycyjnych i nowoczesnych.
Okulary VR – w wyborze kluczowe będą parametry okularów oraz ich liczba w stosunku do liczebności klasy. Aby maksymalnie zwiększyć możliwości okularów lepiej jest postawić jakość nad ilość. Okulary VR lepszej klasy mają znacznie więcej zastosowań i pozwalają korzystać z większej liczby programów edukacyjnych. Mniejsza liczba okularów w stosunku do uczniów nie będzie stanowić problemu, jeśli postawimy na pracę grupową.
Monitor interaktywny – będzie przydatny szczególnie przy pracy grupowej dla uczniów bez dostępu do okularów, ale należy pamiętać, że praca metodą STEAM to nie same modele 3D. Monitor będzie służył również do rozwiązywania interaktywnych zadań, multimedialnych kart pracy i innych ćwiczeń towarzyszącym pracowniom i laboratoriom wyposażonym w okulary VR.
Oprogramowanie – nawet najlepszy sprzęt będzie bezużyteczny bez odpowiedniego oprogramowania. To tutaj użytkownicy znajdą modele 3D, zdjęcia i filmy 360° oraz inne aktywności w wirtualnej rzeczywistości. Warto zadbać także o to, aby wybrane przez nas oprogramowanie było czymś więcej niż tylko biblioteką zasobów 3D. W programie równie ważne jest merytoryczne przedstawienie danych materiałów, a także uzupełnienie ich przez interaktywne ćwiczenia.
Scenariusze zajęć – na początku pracy z nowymi metodami warto wyposażyć się także w scenariusze zajęć i poradniki, najlepiej takie, które pokazują, jak łączyć tradycyjne metody pracy z nowymi technologiami.
Doskonałym rozwiązaniem dla szkół, które cenią sobie łatwość obsługi i nie chcą spędzić dużo czasu na sprawdzaniu i konfigurowaniu sprzętu są zestawy eduLabVR. To stworzone przez gdańskie wydawnictwo Learnetic SA pakiety, które cechują trzy rzeczy: kompleksowość, merytoryczność i uniwersalność.
Oprogramowanie eduLabVR to zarówno bardzo obszerna baza wysokiej jakości modeli 3D i zdjęć sferycznych, ale także skorelowane z nimi interaktywne ćwiczenia. Oprogramowanie pokrywa przedmioty chemia, fizyka, biologia, geografia i jest skierowane do szkół ponadpodstawowych oraz do pracy metodą projektu w starszych klasach szkoły podstawowej.
W przeciwieństwie do wielu konkurencyjnych rozwiązań – eduLabVR współpracuje z niemal wszystkimi okularami VR dostępnymi na rynku. Dzięki temu jest to świetny wybór dla szkół, które już zostały wyposażone w sprzęt i potrzebują tylko oprogramowania. Pakiety eduLabVR można zakupić jednak także wraz z goglami VR jako kompletne wyposażenie szkolnej pracowni.
Dodatkowo w ramach pakietów eduLabVR nauczyciel otrzymuje także obszerny autorski poradnik przedstawiający w wyczerpujący i przystępny sposób założenia pracy metodą projektu z wykorzystaniem okularów i zasobów VR.
Więcej o pakietach eduLabVR przeczytasz na stronie www.edulabvr.pl, gdzie znajdziesz także wersję demo programu.
Artykuł sponsorowany
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń