W składzie komisji konkursowej na stanowisko dyrektora szkoły powinni znaleźć się przedstawiciele organizacji związkowych. Chodzi tu jednak o każdą organizację związkową działającą w danej szkole. Organizacja związkowa musi spełnić pewne warunki, aby jej przedstawiciel mógł wejść w skład komisji konkursowej..
W celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora organ prowadzący organizuje konkurs.
Konkurs jest jednak podstawową formą wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora.
W celu przeprowadzenia konkursu organ prowadzący szkołę lub placówkę powołuje komisję konkursową w składzie:
1) po trzech przedstawicieli:
a) organu prowadzącego szkołę lub placówkę,
b) organu sprawującego nadzór pedagogiczny,
2) po dwóch przedstawicieli:
a) rady pedagogicznej,
b) rady rodziców,
3) po jednym przedstawicielu organizacji związkowych reprezentatywnych w rozumieniu ustawy o Radzie Dialogu Społecznego (art. 63 ust. 14 Prawa oświatowego).
Liczba członków komisji nie jest więc sztywna i zależy od tego, które organizacje związkowe wezmą udział w konkursie.
W skład komisji konkursowej wchodzą przedstawiciele wyłącznie organizacji związkowych będących:
jednostkami organizacyjnymi organizacji związkowych reprezentatywnych w rozumieniu ustawy o Radzie Dialogu Społecznego
jednostkami organizacyjnymi organizacji związkowych wchodzących w skład organizacji związkowych reprezentatywnych w rozumieniu tej ustawy,
pod warunkiem, że zrzeszają nauczycieli.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń