Podczas konkursu na stanowisko dyrektora członkowie komisji zadają kandydatom pytania dotyczące różnych aspektów funkcjonowania szkoły. Dowiedz się, jakich pytań najczęściej można się spodziewać.
Zasady prowadzenia konkursu określa rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 11 sierpnia 2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej. Ani to rozporządzenie, ani żaden inny akt prawny nie określają jednak precyzyjnie zakresu pytań, które mogą być zadawane kandydatom. Czego więc należy się spodziewać?
W trakcie konkursu odbywają się rozmowy z kandydatami, po których dokonywana jest ich merytoryczna ocena. Podlega jej w szczególności przedstawiona przez kandydata koncepcja funkcjonowania i rozwoju szkoły. W tym czasie członkowie komisji mogą zadawać kandydatom pytania. To koncepcja funkcjonowania i rozwoju szkoły jest więc przedmiotem oceny komisji. Dlatego do przedstawionej przez dyrektora koncepcji są z reguły zadawane pierwsze pytania.
Z drugiej strony nie można się jednak skupić wyłącznie na koncepcji. Członkowie komisji z reguły zadają również pytania dotyczące obowiązujących przepisów. Zwykle nie są to pytania bardzo szczegółowe. Niemniej dobra znajomość przynajmniej:
może okazać się niezwykle przydatna
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń