Minister Edukacji Narodowej ustalił kierunki polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021. Sprawdź, jakie zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego będą realizować kuratorzy oświaty w zakresie kontroli, ewaluacji i monitorowania.
W ZAKRESIE KONTROLI |
|
(placówka) |
(zakres) |
Szkoły podstawowe i ponadpodstawowe |
„Zgodność z przepisami prawa funkcjonowania monitoringu wizyjnego w szkołach” |
Szkoły ogólnodostępne i integracyjne |
„Zgodność z przepisami prawa organizowania zajęć w grupie do pięciu uczniów lub w formie indywidualnej oraz udzielania |
Publiczne poradnie psychologiczno – pedagogiczne |
„Zgodność z przepisami prawa wydawania orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego w zakresie dotyczącym organizacji zajęć w grupie do pięciu uczniów lub w formie indywidualnej oraz opinii w sprawie objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia” |
Szkoły ponadpodstawowe |
„Zgodność z przepisami prawa funkcjonowania oddziałów międzynarodowych” |
Niepubliczne szkoły policealne prowadzące kształcenie w zawodach z branży opieki zdrowotnej |
„Zgodność z przepisami prawa organizacji kształcenia zawodowego w branży opieki zdrowotnej” |
Szkoły i placówki prowadzące kształcenie na kwalifikacyjnych kursach zawodowych i kursach umiejętności zawodowych |
„Zgodność z przepisami prawa kształcenia na kwalifikacyjnych kursach zawodowych i kursach umiejętności zawodowych”. |
W ZAKRESIE EWALUACJI (60% - ewaluacje problemowe, 40% ewaluacje w zakresie wybranym przez kuratora oświaty na podstawie wniosków z nadzoru pedagogicznego) |
|
Przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego oraz oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych |
„Przedszkole współpracuje ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju”; „Zarządzanie przedszkolem służy jego rozwojowi”; |
Szkoły podstawowe i ponadpodstawowe |
„Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się”; „Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej”;
|
Poradnie psychologiczno-pedagogiczne |
„Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający rozwojowi osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty placówki”; „Placówka w planowaniu pracy uwzględnia wnioski z analizy badań zewnętrznych i wewnętrznych”; |
Specjalne ośrodki wychowawcze oraz placówki zapewniające opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania |
„Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne”; „Zarządzanie placówką służy jej rozwojowi”;
|
Szkoły specjalne przysposabiające do pracy, młodzieżowe ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze i ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze |
„Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne”; „Zarządzanie placówką służy jej rozwojowi”.
|
W ZAKRESIE MONITOROWANIA |
|
Wszystkie typy szkół |
„Uwzględnianie zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów w procesie kształcenia” |
Młodzieżowe ośrodki wychowawcze |
„Zapewnienie wychowankom bezpieczeństwa i odpowiednich warunków pobytu w placówce” |
Przedszkola |
„Wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz realizacja zapisów podstawy programowej w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych w przedszkolach”; |
Branżowa szkoła II stopnia |
„Organizacja kształcenia w branżowej szkole II stopnia” |
Wszystkie typy szkół |
„Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych” |
Opracowanie: Anna Trochimiuk
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń