W roku szkolnym 2021/2022 podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa obejmą m.in. edukację ekologiczną, patriotyczną i historyczną oraz wsparcie psychologiczno – pedagogiczne dla uczniów. Sprawdź, jakie zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego będą realizować kuratorzy oświaty w zakresie kontroli w poszczególnych placówkach.
Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacyjnychwychowanie do życia w rodzinieoraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego.
Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.
Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych.
Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych.
Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.
W ZAKRESIE KONTROLI |
|
(placówka) |
(zakres) |
Publiczne szkoły podstawowe i ponadpodstawowe |
„Przyjmowanie do szkół i wspomaganie nauki osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi podlegającymi obowiązkowi szkolnemu lub obowiązkowi nauki, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw” |
Szkoły specjalne podstawowe i ponadpodstawowe, w tym zorganizowane w placówkach wskazanych w art. 2 pkt 7 ustawy – Prawo oświatowe |
„Organizacja kształcenia i wsparcia dla uczniów objętych kształceniem specjalnym w szkołach specjalnych” |
Przedszkola i inne formy wychowania przedszkolnego |
„Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka” |
Publiczne szkoły podstawowe, prowadzane przez jednostki samorządu terytorialnego, w stosunku do których podjęto zamiar likwidacji w roku 2020, 2021 lub 2022 |
„Zgodność z prawem procesu rekrutacji, przyjmowania i przenoszenia uczniów do innej szkoły w latach 2019-2021 oraz arkuszy organizacji pracy szkoły” |
Szkoły ponadpodstawowe |
„Zgodność z przepisami prawa funkcjonowania oddziałów międzynarodowych” |
Niepubliczne szkoły policealne prowadzące kształcenie w zawodach z branży opieki zdrowotnej |
„Zgodność z przepisami prawa organizacji kształcenia zawodowego w branży opieki zdrowotnej” |
Szkoły i placówki prowadzące kształcenie na kwalifikacyjnych kursach zawodowych i kursach umiejętności zawodowych |
„Zgodność z przepisami prawa kształcenia na kwalifikacyjnych kursach zawodowych i kursach umiejętności zawodowych”. |
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń