Skargi na nauczycieli najczęściej wpływają nie do dyrektorów lecz do organów prowadzących. W takim przypadku organ prowadzący może przekazać skargę dyrektorowi. Sprawdź, jak na nią zareagować.
Zgodnie z art. 231 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego, jeżeli organ, który otrzymał skargę, nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ.
Poza tym nawet jeżeli organ jest właściwy do rozpatrzenia skargi, to i tak może ją przekazać do załatwienia organowi niższego stopnia, o ile skarga nie zawiera zarzutów dotyczących działalności tego organu (art. 232 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego).
W ten sposób prawdopodobne jest, że skarga na nauczyciela trafi z organu prowadzącego do dyrektora.
Termin załatwienia skargi określony został w art. 237 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego. Zgodnie z tym przepisem organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. Najpóźniej w ciągu miesiąca sprawa będąca przedmiotem skargi powinna zostać zatem już załatwiona.
Co istotne, o sposobie załatwienia skargi należy zawiadomić skarżącego (art. 237 § 3 Kodeksu postępowania administracyjnego).
Jeżeli zawiadomienie sporządzone zostało w formie dokumentu elektronicznego, wówczas powinno być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
A co gdy wpłynie ponowna skarga dotycząca tego samego zdarzenia. Jeżeli pierwsza skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, wówczas wystarczy może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy. Nie ma wtedy konieczności zawiadamiania skarżącego. Dotyczy to jednak wyłącznie przypadku, gdy w skardze nie wskazano nowych okoliczności.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń