Obowiązujące od 1 kwietnia br. przepisy związane z nową organizacją wypoczynku dotyczą wyjazdów planowanych m.in. przez szkoły w czasie wolnym od zajęć edukacyjnych. Nie dotyczą więc wycieczek szkolnych organizowanych w ramach zajęć. Te uregulowane są przez niezmienione przepisy w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki.
Środki na organizację wycieczek najczęściej pochodzą ze składek rodziców wpłacanych na konto rady rodziców. W ten sposób rodzice nie ponoszą już żadnych dodatkowych kosztów związanych z organizacją wyjść poza teren placówki w ciągu roku szkolnego.
Zadania dyrektora związane z organizacją wycieczek są elementem prowadzenia nadzoru pedagogicznego. Dlatego powinien on dopilnować, by nauczyciele już podczas programowania wycieczek szczegółowo opracowali ich trasy, znali cele wychowawcze i edukacyjne określonych wyjść, rodzaj transportu i sposób wyżywienia dzieci.
Dzieci powinny przebywać na świeżym powietrzu o każdej porze roku. Przepisy nie wskazują przy ilu stopniach poniżej zera przedszkolaki nie mogą przebywać na świeżym powietrzu. O tym jaka temperatura będzie wykluczała wyjście na spacer dyrektor może uzgodnić z nauczycielami, rodzicami, lekarzem i pielęgniarką.
1 września 2014 r. wchodzi w życie nowelizacja rozporządzenia w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki. Od roku szkolnego 2014/2015 uczestnicy wyjazdów krajowych nie będą już musieli być ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.