Dyrektor szkoły organizuje nauczanie indywidualne w porozumieniu z organem prowadzącym. Musi pamiętać, aby odbywało się ono zgodnie z obowiązującymi przepisami. Sprawdzamy, jak zorganizować nauczanie indywidualne krok po kroku - biorąc pod uwagę zmiany związane z możliwością indywidualnego nauczania na terenie szkoły lub przedszkola. Podpowiadamy, jakie obowiązki związane z takim nauczaniem ma dyrektor.
Podstawa prawna dotycząca nauczania indywidualnego
Podstawowe zasady organizacji nauczania indywidualnego znajdują się w:
Nauczanie indywidualne – tylko dla uczniów z problemami
Indywidualnym nauczaniem obejmuje się dzieci i młodzież, których stan zdrowia:
Oznacza to występowanie u ucznia takich niepełnosprawności lub przejściowe występowanie schorzenia, które stanowią przeszkodę w uczęszczaniu na zajęcia do szkoły. Opinie o potrzebie indywidualnego nauczania wydają zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (art. 127 ust. 10 ustawy Prawo oświatowe). Opinie te mają formę orzeczeń.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Generalnie nauczyciel może prowadzić zajęcia zdalnie (np. z domu) jedynie w przypadku całkowitego lub częściowego zawieszenia stacjonarnego funkcjonowania szkoły. Ten warunek nie dotyczy jednak zajęć nauczania indywidualnego oraz indywidualnego wychowania przedszkolnego.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.