Organy prowadzące co roku muszą dokonać analizy wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli w celu ustalenia czy zostały osiągnięte ustawowe ich wysokości. Jeżeli okaże się, że wydatki te były niższe niż powinny, nauczyciele otrzymują dodatek uzupełniający. W interesie organów prowadzących jest zatem uwzględnianie jak najwięcej świadczeń ze stosunku pracy nauczycieli do ustalenia tej średniej np. poprzez uwzględnienie środków wypłaconych na doskonalenie zawodowe. Sprawdź, jakie składniki wynagrodzenia, zdaniem Ministerstwa Edukacji Narodowej, można brać pod uwagę ustalając wydatki na angaże nauczycieli.
Już prawie 3.000 szkół i przedszkoli zgłosiło się do akcji "Ćwiczyć każdy może". Placówki, które chcą uzyskać tytuł Szkoły (Przedszkola) w Ruchu, mogą zgłosić swój udział do 31 grudnia 2013 r. Akcja skierowana jest zarówno do publicznych, jak i niepublicznych placówek oświatowych.
Ministerstwo Edukacji Narodowej, jak również Centralna i okręgowe komisje egzaminacyjne nie współpracują z wydawnictwem OPERON, ani też z innymi wydawnictwami czy podmiotami, które udostępniają szkołom różnego rodzaju testy lub inne materiały diagnostyczne do przeprowadzania tzw. próbnych egzaminów.
Joanna Kluzik-Rostkowska zostanie nowym ministrem edukacji, zastępując na tym stanowisku Krystynę Szumilas. Jak podkreślił Premier Donald Tusk, zajmie się ona „programami edukacyjnymi, też w kontekście rozwojowym. To wspólne przesłanie towarzyszy wszystkim nominacjom”.
Resort Edukacji przypomina, że rodzice nie mają obowiązku ubezpieczać swoich dzieci od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), a tym bardziej dyrektor szkoły nie może narzucać im konkretnej firmy ubezpieczeniowej.
10 września 2013 r. Rząd podjął uchwałę w sprawie przyjęcia dokumentu strategicznego „Perspektywa uczenia się przez całe życie”, przedłożoną przez ministra edukacji narodowej. Dokument ten jest niezwykle istotny dla rozwoju edukacji w Polsce i służy zapewnieniu wszystkim uczącym się możliwości podnoszenia kwalifikacji.
8 maja 2013 r. wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 30 kwietnia 2013 r. sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2013 r., poz. 532).
Uwaga na wprowadzające w błąd puzzle - układanka odnosząca się do katastrofy smoleńskiej nie jest pomocą dydaktyczną i nie ma waloru edukacyjnego, bowiem ma na celu manipulowanie opinią dziecka - informuje resort edukacji.
27 marca 2013 r. wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2013 r., poz. 393).
Z ogólnej kwoty części oświatowej subwencji ogólnej wyodrębnia się - zgodnie z art. 28 ust. 2 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2010 r. Nr 80, poz. 526 - z późn. zm.) - rezerwę części oświatowej subwencji ogólnej, której wysokość wynosi 0,4 %. Rezerwą części oświatowej subwencji ogólnej dysponuje minister właściwy do spraw finansów publicznych, po zasięgnięciu opinii ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania oraz reprezentacji jednostek samorządu terytorialnego (art. 28 ust. 3 ww. ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego).
Od 1 stycznia 2013 r. nie obowiązują dotychczasowe przepisy o awansie nauczycieli. Nowe rozporządzenie w sprawie awansu zawodowego nauczycieli czeka już tylko na podpis ministrów. Zdaniem MEN, brak regulacji dotyczących awansu zawodowego nie blokuje trwających staży.
21 marca, wysłano do konsultacji społecznych i uzgodnień międzyresortowych projekt założeń do projektu ustawy o zmianie ustawy Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw. Sprawdź, jakie dokładnie zmiany w pragmatyce zawodowej nauczycieli planuje MEN!
Jeszcze przez niewiele ponad dwa tygodnie można zarejestrować się na konferencję "Zaburzenia językowe u dzieci w kontekście wielojęzyczności". Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 2 kwietnia.
Obowiązek sprawozdawczości w systemie informacji oświatowej według stanu na dzień 31 marca 2013 r. należy wykonać przekazując dane w dotychczas funkcjonującym systemie, tzw. „starym SIO" - przypomina resort edukacji. Sprawdź terminy przekazywania danych do systemu informacji oświatowej
Z ostatecznych danych przesłanych do MEN przez kuratorów oświaty wynika, że samorządy podjęły w tym roku uchwały intencyjne o zamiarze „faktycznej" likwidacji 259 szkół, w których są uczniowie (spośród szkół dla dzieci i młodzieży - bez szkół policealnych). Dla porównania w zeszłym roku samorządy podjęły uchwały o intencji likwidacji 727 takich szkół. Samorządy mogły podejmować takie uchwały do końca lutego.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.