Koniec półrocza w bieżącym roku szkolnym różni się zdecydowanie od tych, które dotychczas znaliśmy. Wykonywanie większości zadań online sprawiło, że dyrektor często ma ich więcej niż w dotychczasowej codziennej pracy. Jak podsumować półrocze i przeprowadzić rady pedagogiczne – wyjaśniają to nasi eksperci.
W okresie ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 dyrektor odpowiada za organizację realizacji zadań placówki. Czy w takim razie, z zachowaniem pełnego reżimu sanitarnego, dyrektor szkoły może przeprowadzić radę klasyfikacyjną z udziałem nauczycieli w trybie stacjonarnym?
Obowiązkiem rady pedagogicznej jest m.in. klasyfikacja śródroczna. W tym celu konieczne jest przeprowadzenie zebrania rady, które najlepiej zorganizować pod koniec pierwszego półrocza. Poza samą klasyfikacją na śródrocznym posiedzeniu rady warto podjąć się oceny pracy szkoły i ustalenia ewentualnych poprawek i ulepszeń w zasadach funkcjonowania szkoły, które przyjęto na początku roku szkolnego. Sprawdź, jak zorganizować śródroczne posiedzenie rady pedagogicznej w roku szkolnym 2019/2020.
Po załatwieniu spraw porządkowych na posiedzeniu rady powinny zostać przedstawione wyniki klasyfikacji śródrocznej.
Zbliża się okres, w którym konieczne będzie podsumowanie półrocznej pracy szkoły. Wiąże się z tym m.in. obowiązek przeprowadzenia klasyfikacji śródrocznej uczniów. Jego wykonanie nadal wzbudza wiele wątpliwości praktycznych. Jak przeprowadzić klasyfikację śródroczną? Zdecydowanie warto skorzystać z wyjaśnień przygotowanych przez naszych specjalistów.
Badając efekty półrocznej pracy szkoły należy przeanalizować wyniki nauczania w poszczególnych klasach. Pomocny w tym będzie arkusz wyników klasyfikacji śródrocznej opracowywany przez wychowawców poszczególnych klas.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.