Po uchyleniu rozporządzenia wyznaczającego warunki prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez szkoły i placówki żaden przepis nie określa, jak ma postępować szkoła w sprawie wprowadzania i wdrażania innowacji. W związku z tym, że przepisy nie określają wymagań warunkujących prowadzenie działalności innowacyjnej, wszystkie kwestie dotyczące tej działalności powinny być uregulowane przepisami wewnętrznymi. Dyrektor szkoły może wprowadzić zarządzeniem procedurę opisującą sposób postępowania w sprawie innowacji lub zarządzić stosowanie się do ustalonych przez niego zasad. Przykładem takiego rozwiązania jest treść następującego zarządzenia!
Jak wiadomo, od 1 września 2017 r. szkoły nie mają obowiązku zgłaszania do kuratora oświaty innowacji pedagogicznych. Co więcej, obecnie przepisy nie określają, czy i jaką procedurę powinna przyjąć szkoła w sprawie wprowadzania innowacji. Jakie zatem rozwiązania przyjąć w zakresie wprowadzania innowacji, aby wdrożyć ją sprawnie a jednocześnie efektywnie?
Samodzielność szkoły w podejmowaniu decyzji dotyczących prowadzenia innowacji to główna zmiana obowiązująca od 1 września – ale nie jedyna. Przedstawiamy przepisy, które zmienią sposób prowadzenia innowacji przez szkoły.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.