Przepisy nie określają terminu przeprowadzania klasyfikacji śródrocznej w szkołach ani nie wskazują konkretnej daty ustalenia przez nauczycieli śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i zachowania. Terminy te powinny być określone w statucie szkoły. Jednak ostatecznym terminem na ustalenie ocen klasyfikacyjnych nie powinien być dzień zebrania rady pedagogiczna.
Uczeń podlega dwóm rodzajom klasyfikacji. Klasyfikację śródroczną przeprowadza się
Najczęściej rok szkolny dzieli się na pierwsze i drugie półrocze, a w szkołach policealnych i w szkołach dla dorosłych na dwa semestry. Koniec pierwszego okresu czy semestru, nigdy nie ma konkretnej daty. Dużo zależy od terminu ferii zimowych ogłoszonych przez ministra (§ 3 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia w sprawie organizacji roku szkolnego).
Zwykle koniec I okresu (semestru) zbiega się z rozpoczęciem ferii zimowych. Z tego powodu w statucie szkoły nie wskazuje się konkretnej daty wystawiania śródrocznych ocen klasyfikacyjnych przez nauczycieli, lecz używa określeń „nie później niż na ……… dni przed zebraniem klasyfikacyjnym rady pedagogicznej.
Klasyfikacja śródroczna to okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia. W rezultacie podsumowania ustalane są śródroczne oceny klasyfikacyjne przez nauczycieli prowadzących poszczególne zajęcia edukacyjne oraz śródroczne oceny klasyfikacyjne zachowania przez wychowawcę oddziału, po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danego oddziału oraz ocenianego ucznia. Proces klasyfikacji powinien być przeprowadzony zgodnie z przepisami, na podstawie zasad oceniania wewnątrzszkolnego szczegółowo określonych w statucie szkoły.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń