Organy prowadzące muszą złożyć zbiorcze wnioski o bon na laptop dla nauczycieli z prowadzonych przez siebie szkół. Jak wskazuje Ministerstwo Cyfryzacji, istnieje możliwości skorygowania błędów w danych nauczycieli. Sprawdź, jak poprawić błędy we wniosku o bon na laptop dla nauczyciela.
Rolą organu prowadzącego jest przygotowanie zbiorczego wniosku o bon na laptop dla nauczycieli i złożenie go do Ministerstwa Cyfryzacji za pośrednictwem systemu teleinformatycznego.
Oczywistym jest, że wnioski o bon na laptop mogą zawierać różnego rodzaju błędy w danych nauczycieli. Na szczęście istnieje możliwość ich skorygowania, o czym informuje Ministerstwo Cyfryzacji. Resort przedstawił instrukcję poprawiania błędnych danych we wniosku o bon na laptop dla nauczycieli.
Rodzaj danych wymagających poprawy lub inne nieprawidłowości |
Sposób poprawienia wniosku |
adres e-mail nauczyciela |
Organ kieruje pismo do Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych w Ministerstwie Cyfryzacji:
W takim przypadku nauczyciel otrzyma e-mail z kodem. |
numer telefonu nauczyciela |
Korekty dokonuje się tak jak powyżej, przy czym tytuł pisma brzmi „Zgłoszenie – zmiana numeru telefonu”. Nauczyciel nie otrzyma ponownie e-maila z kodem, ale realizacja transakcji z użyciem bonu stanie się możliwa. |
numer PESEL nauczyciela |
Korekty dokonuje się tak jak powyżej, przy czym tytuł pisma brzmi „Zgłoszenie – zmiana numeru PESEL”. W następstwie zmiany system krótkotrwale czasowo zablokuje wniosek organu prowadzącego, przez co tymczasowo nie będzie możliwe korzystanie z kodów przez wszystkich nauczycieli ujętych we wniosku organu dla danej szkoły. |
imię i nazwisko nauczyciela |
W przypadku literówki korekta nie jest konieczna. Jeżeli jednak mamy do czynienia z błędem o większej skali, wówczas korekty dokonujemy tak jak powyżej (tytuł pisma: „Zgłoszenie – zmiana imienia i nazwiska nauczyciela”). Podobnie jak w przypadku zmiany numeru PESEL nastąpi tymczasowe zablokowanie kodów wszystkich nauczycieli z danej szkoły. |
nieuprawniony nauczyciel we wniosku |
Organ prowadzący składa pismo tak jak powyżej z tytułem: „Zgłoszenie – usunięcie nieuprawnionego nauczyciela”. Pismo powinno zawierać dane nauczyciela, który ma być usunięty z wniosku. Także w tym przypadku dojdzie do tymczasowego zablokowania kodów. |
brak uprawnionego nauczyciela we wniosku |
Organ prowadzący składa wniosek uzupełniający za pośrednictwem systemu teleinformatycznego. Wniosek składany jest taki sam sposób jak pierwotnie (film instruktażowy), przy czym wystarczy wpisanie w tabeli brakujących nauczycieli. |
konieczność ponownego wysłania e-maila z kodem |
Organ prowadzący składa prośbę o ponowne wysłanie e-maila z kodem dla nauczyciela w taki sam sposób jak wnioski o korekty nieprawidłowych danych (tytuł pisma: „Zgłoszenie – ponowne wysłanie e-maila z kodem”). Kod zostanie wówczas ponownie wygenerowany i wysłany nauczycielowi. |
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń