Minister Edukacji Narodowej powołała zespół do spraw opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zakończenie prac zespołu przewidziano na 2019 r., a rozwiązania systemowe zapisane będą w nowej ustawie o wsparciu dziecka i ucznia.
Do 20 października 2017 r. przedstawiciele Rad Rodziców z całej Polski mogą zgłosić swój udział w konferencji organizowanej pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Ministerstwo Edukacji Narodowej opublikowało wykaz olimpiad przedmiotowych, których laureaci i finaliści są uprawnieni do zwolnienia z przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty z danego przedmiotu w roku szkolnym 2018/2019 oraz do przyjęcia w pierwszej kolejności do szkół ponadpodstawowych.
Od roku 2018 zaczną obowiązywać nowe rozdziały klasyfikacji budżetowej w dziale 801 – „Oświata i wychowanie”. Nowe i dotychczasowe rozdziały zostały dostosowane do obecnej sytuacji związanej z reformą oświaty. Rozdziały te należy już stosować do opracowania projektu ustawy budżetowej na 2018 r.
W strefie dla zalogowanych Systemu Informacji Oświatowej (SIO) można pobrać materiały edukacyjne dla uczniów niepełnosprawnych. Przygotowano je na podstawie aktualnie dopuszczonych do użytku szkolnego podręczników do klasy IV i VII szkoły podstawowej.
W związku z wieloma wątpliwościami dotyczącymi edukacji włączającej i nowych rozwiązań dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Ministerstwo Edukacji Narodowej opublikowało odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.
Centralna Komisja Egzaminacyjna udostępniła informatory o egzaminach: ósmoklasisty i potwierdzającym kwalifikacje w zawodzie. Można je pobrać ze strony CKE.
1 września 2017 r. ruszył pilotażowy program wspierania szkół ponadgimnazjalnych prowadzących klasy mundurowe opracowany w Ministerstwie Obrony Narodowej. Program potrwa dwa lata i ma formę zajęć teoretycznych oraz praktycznych, w tym także w postaci szkolenia poligonowego.
Od 1 września 2017 r. zaczną obowiązywać w polskim systemie edukacji zmiany ustanowione przez Prawo oświatowe. W związku z tym MEN przygotowało broszurę informującą rodziców uczniów o nowościach i zmianach w prawie.
O łączeniu uczniów niepełnosprawnych w oddziałach specjalnych decyduje rodzaj realizowanej przez nich podstawy programowej kształcenia ogólnego – tak uważa Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty