Uczeń z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym realizuje odrębną podstawę programową na podstawie IPET. W jaki sposób przeprowadzić klasyfikację śródroczną/roczną takiego ucznia? Czy niezbędna jest osobna uchwała rady pedagogicznej? Sprawdzamy szczegóły!
W ciągu roku szkolnego uczniowie często dostarczają orzeczenia, opinie lekarza lub inne oświadczenia, które uprawniają ich do zwolnienia z danych zajęć. Powstaje wtedy jednak wiele wątpliwości, w tym m.in. jak klasyfikować takiego ucznia, kiedy można zwolnić ucznia z uczestniczenia w zajęciach i jakich wpisów dokonywać w dokumentacji szkolnej. Podpowiadamy, jak prawidłowo dokonać klasyfikacji uczniów zwolnionych z zajęć w ciągu roku szkolnego.
Zwalnianie z zajęć – na podstawie orzeczenia lub oświadczenia
Zwalnianie uczniów z zajęć edukacyjnych możliwe jest w kilku sytuacjach opisanych w odpowiednich rozporządzeniach regulujących zasady uczestniczenia i rezygnacji z udziału w niektórych zajęciach. Dotyczy to m.in.:
Uczeń ma także prawo do rezygnacji z zajęć, które nie są obowiązkowe z: religii, etyki, wychowania do życia w rodzinie (WDŻ). Zwolnienie ucznia z zajęć możliwe jest także w trakcie roku szkolnego.
Zwolnienie z WF nie wyklucza obecności na zajęciach
Jak wskazuje § 4 rozporządzenia w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych – dyrektor szkoły zwalnia ucznia z wykonywania określonych ćwiczeń fizycznych na zajęciach WF na podstawie opinii o ograniczonych możliwościach wykonywania przez ucznia tych ćwiczeń wydanej przez lekarza, na czas określony w tej opinii.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.